Debat og råd om TV-skærme. Alt hvad der handler om køb og brug af fladskærme

Redaktører: AndreasL, Moderatorer

Brugeravatar
Af azrael
Hvis prisen virker for god til at være sand, så passer det nok også... ;)

Jeg ville ikke røre det tv med en ildtang, og jeg regnede egentlig heller ikke med, at du end ville beskæftige dig med det, når man tænker om din tråd mht. fladskærmes kvalitet kontra pris. :)
Brugeravatar
Af Andromedia
Vi er jo alle interesserede i at gøre et godt køb! Hvis den skærm har et godt billede så er det jo et kanon tilbud. Derfor ville jeg gerne se det "live". Jeg er ligeglad om der står "sony" "philips" eller "Medion" på skærmen bare den er god og prisen er konkurrence dygtig.

Men det kan man ikke vide før man har købt det i det her tilfælde. Det tør jeg på ingen måde løbe an på. O_O

Iøvrigt så lover de en kontrast på 1000:1 . Det tegner ikke så godt. Jeg ved godt at man ikke kan sammenlige med dem som opgiver dynamisk kontrast, men det er stadig meget lavt.
Af teamet
Jeg er slet ikke i tvivl om, at det er et godt køb til den pris. Aldi køber stort ind og har tydeligvis en ganske omfattende aftale med medion, så priserne kan presses helt i bund.

Mht at se det live, så bliver man nok nødt til at købe det og bytte hvis det ikke er tilfredsstillende - det kan man vist nok godt i aldi
Af TYBO
Jeg synes at designet er vigtigt når man køber sådan en skærm....og denne der aldi pc...den er i mine øjne utrolig grim at se på.

Udvalget af skærme på nettet i samme størrelse til samme pris er til stede.
Af mca
Aldi har en yderst favorabel returpolitik (jeg mener du kan finde den på deres hjemmeside, ellers spørg i butikken), så du kan bare købe skærmen og så levere den tilbage når du finder ud af at den ikke lever op til dine krav.

Det har jeg selv benyttet mig af for nogle år tilbage, hvor jeg købte en billig pc-monitor for sjov - hold da helt kæft hvor var den ringe ;;)

--
Martin
Af udgang99
Hey - her er lige et spørgsmål fra en total novice ... sådan en skærm på 47", den må da sluge en forfærdelig masse strøm? Bliver man ikke ruineret af at se en halv times tegnefilm? ;)
Brugeravatar
Af Torben Rasmussen
Det kommer an på hvad du vil betegne som "for højt strømforbrug". En 47" skærm vil have et forbrug på omkring 250W plus/minus 50W afhængigt af hvor lysstærk du vil have skærmbilledet.

Typisk er der skruet alt for højt op for lysstyrken på LCD TV, blot fordi "man kan" og fordi dette er en ret effektiv måde at få opmærksomhed på i et udstillingsvindue. Du kan derfor vinde lidt ved at skrue ned for lyset, men det vil nok ligge i det område jeg nævner ovenfor.
Af TYBO
Skiftede følgende billedrørs TV ud: 32", 28", 22", 19".
Ud med LCD: 42" , 37", 22", 22".

Er faldet 250 kWH om året. efter dette.

OG!!! Sønnike står og gamer på 42"eren konstant.
Af udgang99
Så en fladskærm ER billigere end et kassetv?
Hmmmm ... interessant.
Brugeravatar
Af Torben Rasmussen
Det kan variere fra model til model. Mit eget 28" MX TV fra B&O bruger ca. 90 W når det kører, men det kan svinge imellem 75 W og helt op til 160 W.
Af mickey_nygaard
Jeg har netop købt dette TV, og hvis jeg kan være behjælpelig med en anmeldelse på en måde, eller generelt kommentarer, så står jeg til tjeneste.

Jeg har prøvet at smide min PS3 til, og Full HD Gran Turismo 5 er SUPER flot.

Std. analog tv ser ringe ud, men jeg havde ikke forventet andet - Mit mediecenter med DVB-C tuner bliver koblet til engang i weekenden, så jeg kan kommentere på et digitalt signal.

Mickey
Af teamet
Jamen tillykke med dit nye tv da. Altid rart at høre når nogen "vinder" i aldi-posen.
Af gullip
Er meget interesseret i at høre nærmrere :)