Til diskussion og snak om computerskærme

Redaktører: AndreasL, Moderatorer

Af Tandfe
Samsung 245B
Edbpriser

BenQ G2400W
Edbpriser

Jeg har efter hånden læst mig til døde om aspekt ratio, responstid, lysstyrke og alt det andet, og har læst en bunke artikler om diverse skærme.

Jeg ved godt forums bliver oversvømmet af spørgsmål som mit, pga af mangel af research hos folk, men jeg kan simpelthen ikke finde det jeg skal finde for at finde ud af hvad jeg skal vælge, på egen hånd. Dog har jeg kunnet konkludere at efter mine behov:
24"
Pris 3000-3500
Dvi indgang
Brugbar til Spil og film
Design, skal være sort O_O

At det skal være en af de to, begge har Dvi og lækkert design til go pris.
Men men men..
Først er der samsung der i alle anmeldelser ikke får søde ord for sin lave aspekt ratio, det er at forvente et TN panel, det er ikke det største problem da den har sin plads på skrivebordet, udover det er der lidt uenighed i anmeldelserne, hvor nogle siger at dens ringe sorte farve gør den ubrugelig til film, mens andre siger den er perfekt til film, her har jeg lidt resoneret mig frem til at man da forhåbeligt ikke laver en skærm der ikke kan ses film på. Kan godt lide iden om dynamic light til spil og ligende. I det heletaget kan jeg godt lide Samsung som mærke, og det den skærm virker umildbart som et "sikkert" køb, hvis ikke det er en "mandagsmodel :o " har pt. min elskede 19" CRT Samsung.

På den anden side er der i mine øjen den mere vovede BenQ G2400W til stort set samme pris, men problemet er at jeg har været ude af stand til at finde en anmeldelse af den, "kun bruger anmeldser" de selvvanlige "OMG BEST EVAR!" hvilket ikke siger meget om den :(( Men det jeg godt kan lide ved den er at den har stort det de samme specks som samsung, men ydemere har den et HDMI stik, hurra. det er vel egentlig ret behageligt hvis man engang vil have sig en PS3 eller HDMI haløj "en form for fremtids sikkeret"

Men efter som de faktisk har etc. samme spects, hvilket selvfølgelig altid mere er et billed på hvad firmaet håber, frem for hvad skærmen holder, på nær at Samsung vejer 2kilo mere hvilket i mine øre siger 2kg kvalitet, men det nok bare en sær ide. Problemet er egentlig at jeg ikke kan finde nogle brugbare anmeldelser af G2400W og samtidig har 245B har en hel røvfuld af gode detaljeret reviews og det derfor mig umuligt at købe den Samsung med go samvitighed, når den HDMI port trækker og jeg desuden ikke ved hvad G2400W egentlig kan.

For at lang historie kort:

Er Samsung 245B så forfærdelig til film?
Er HDMI stik ik' fremtiden?
Findes der reviews af BenQ G2400W?
Kan reviews af BenQ G2400WA, fortælle om kvaliteten på G2400W?
Er 2 kilo mere, kvalitet eller kvantitet når man snakker skærme?
Ud fra hvad får G2400W 3 point minder end 245B? -link test
Til sidst et lidt irelevant spørgsmål. Ud fra konseptet "brugbar til, lidt Spil og film efter som jeg regner med at man kan se et G i google og skrive stil i word" hvilken skærm er at foretrække?

"kom til at lyder som slutningen på en dårlig julekalender":D

Jeg ved selvfølgelig godt at hvis jeg venter 2 månder kommer der mange nye skærme der kan det hele til det halve og alt det der, men jeg havde tænkt at købe sån' snart.

Håber der er nogle der lyster at hjælpe, event bare skriver at G2400W stinker så jeg kan træffe et valg^^
På forhånd tak :)
Brugeravatar
Af Torben Rasmussen
Vi har anmeldt BenQ skærmen uden DVI:
http://www.flatpanels.dk/test.php?subac ... tart_from=&
Kvaliteten vil højest sandsynligt være den samme.

Mere seriøse reviews af 245B:
http://www.behardware.com/articles/677- ... a-mva.html
http://www.tftcentral.co.uk/reviews/samsung_245b.htm
http://www.xbitlabs.com/articles/other/ ... html#sect0

Jeg ville personligt tage Samungs model.
Af Tandfe
Takker mange gange! Det var egentlig lige hvad jeg havde brug for at høre, "Ringe kvalitet på BenQ" Så kan jeg også med go samvitighed hente en Samsung 245B i dag... Når man først har valgt kan man sjældent vente.:D

Tak for hurtige svar yakken.
Af Peter Garbæk
Ja, smid dine penge efter nogle samsung skærme, jeg har selv lige skiftet min Good Ol' Trusty Samsung BF930 skærm ud med 2 stk Dell E228WFP 22" skærme.. Jeg har lidt en ide om Dell og Samsung benytter sig af de samme paneler, for det er absolut gode skæme!

Køb trygt Samsung! De har altid været omfattet af begrebet kvalitet!