Debat og råd om TV-skærme. Alt hvad der handler om køb og brug af fladskærme

Redaktører: AndreasL, Moderatorer

Hej

TQ65S95H Til 14999? Er lige ved at slå til da den er uden alluminiumsrammen, men er det den samme som I har testet? Der skrives nemlig også om S99H i jeres test artiklen og den har sølvrammen. Men I skriver også at de er ens og markedsført under forskellige navne i forskellige verdensdele.. Jeg er forvirret. 😅

Bottomline. Jeg skal bare vide om jeg kan bestille og får den bedste anti refleks og lysstærke skærm pt.

Et par bonus spørgsmål.. 😅
Derudover står der ikke noget om Google Cast, men det har den vel?
Vægbeslag til de nye 2026 modeller er de samme som til 2025? Kan ikke finde andet på Samsungs hjemmeside…
Nogle ulemper ved One Connect boksen?
Dolby Vision - bør jeg tage G6 i stedet? Planen er streaming via Google Cast og AirPlay. 🙂
S99H i Europa hedder S95H i Nordamerika.

S95H i Europa er samme skærm uden metalrammen omkring.

Nej, Samsung oplyser ikke om Google Cast på deres produktsider, men det har de integreret. Det er kommet med en opdatering til Tizen-styresystemet. Se TV-databasen her på siden, som har de relevante specifikationer på skærmene, selv dem som producenter ikke har oplyst eller "glemt at oplyse" (i tilfælde af, at det er en mangel osv).

Skærmene er kompatible med VESA-beslag. Det er helt standard, altså fast mellemrum mellem huller.

Vi mener ikke, at manglen på Dolby Vision er en dealbreaker. Dog synes jeg du bør genoverveje idéen om at streame alt via Google Cast – også den indbyggede funktion. Se denne artikel: https://www.flatpanels.dk/guide.php?sub ... 1697183924
Det kan nemt løses senere. Det er bedre at bruge de indbyggede apps i TV'et og endnu bedre at bruge en løsning såsom Apple TV 4K.