Debat og råd om TV-skærme. Alt hvad der handler om køb og brug af fladskærme

Redaktører: AndreasL, Moderatorer

Hej alle

Jeg har set et Power-tilbud på Hisense 85" 85A6K til 7.777 kr. Alternativt kan prisen komme ned på 6.877 kr., hvis man samtidig vælger en strømaftale hos OK.

Umiddelbart ser specifikationerne ret fornuftige ud til prisen, men jeg vil gerne høre, hvad I tænker. Er det et godt tilbud, eller findes der bedre alternativer i samme størrelse og prisklasse?
Husk også, at når du kigger efter stor ny skærm, skal du tænke på hvad du skal se på den. Er det almindelig Allente/Norlys/Yousee tv eller især streaming, så kommer det til at se ret ringe ud på sådan en stor skærm.

Skal du udelukkende bruge den til 4K film og serier, uanset om det er PS5 eller streaming, er det iorden med en stor skærm.
Kvaliteten af kildematerialet vil have langt større indflydelse på billedkvaliteten end forskellen mellem en lille og en stor skærm!
Det er klart detaljer, dermed både gode og dårlige, vil blive lettere at få øje på, jo større skærmen bliver, men det burde ikke have indflydelse på, hvor stor en skærm man vælger eller kvaliteten af denne, da lort ligner lort uanset størrelsen på denne, til gengæld vil kildemateriale af ordentlig kvalitet virkelig nyde godt af det store format.
Hmm. Umiddelbart ligner det et fornuftigt tilbud.
Hisense laver så vidt jeg ved nogle ganske fornuftige større skærme til fornuftige penge.
Igen det afhænger enormt meget af kvaliteten af det materiale, du "fodrer" skærmen med. Som det tidligere er nævnt i tråden.
Personligt vil jeg dog holde mig langt væk fra evt prisnedslag ved indgåelse af elaftale.
Det eneste du får ud af det, er at du risikerer at blive bondefanget på en aftale der kan være svær at komme ud af.

Mvh Provinsen.