Debat og råd om TV-skærme. Alt hvad der handler om køb og brug af fladskærme

Redaktører: AndreasL, Moderatorer

Af Galinha
Kære alle,

Jeg er på udkig efter et godt fjernsyn til mine forældre. Lige nu er der kig på følgende:

TLC 55 mqled80k til 5999 kr

Samsung 55" OLED TV TQ55S85F (2025) til 6500 kr

Eller gå højere op og få et C5 til 9000 kr.

De bruger det mest til flow, sport/fodbold, standard lys stue, få serier/film fra tv2 appen, intet gaming eller andet. Hvor jeg tænker c5 bliver lidt overkill til dem.
Af PeterD
Galinha skrev:B5 bedre end Samsung eller bliver det smagssag?
Smagssag.

De er praktisk talt lige gode på billedsiden. Om WebOS er bedre ? Det foretrækker undertegnede men hoved på blokken.

Tag den hvor prisen er bedst hvis du ikke har præferencer.
Af PeterD
PeterD skrev:
Smagssag.

De er praktisk talt lige gode på billedsiden. Om WebOS er bedre ? Det foretrækker undertegnede men hoved på blokken.

Smagssag.

Personligt giver jeg ikke meget for Samsungs kvalitetskontrol efter et par år, så jeg ville vælge LG men måske de har forbedret sig ?
Galinha skrev: 22 feb 2026, 14:32 B5 bedre end Samsung eller bliver det smagssag?
LG har bedre format-understøttelse, Samsung mangler b.l.a Dolby Vision. Personligt synes jeg også at OS på LG er smartere og mere gennemført end på Samsung, men det er selvfølgelig en smagssag.
Af Supergris
henrik.yde skrev: 22 feb 2026, 13:31 S85F er det bedste af dem du kigger på, og dette her kunne også være en (super) mulighed:
https://www.power.dk/lg-55-oled-b5-4k-t ... /?q=oled55
LG C5 vil jeg nu påstå er et bedre TV end Samsung S85F, men med prisen taget i betragtning vil jeg pege på Samsungen som det bedre køb.

Linket til B5 viser en pris på godt 11000 kr.
Hvad var tilbudsprisen?
Af Supergris
PeterD skrev: 22 feb 2026, 23:22
Om WebOS er bedre ? Det foretrækker undertegnede men hoved på blokken.

Personligt giver jeg ikke meget for Samsungs kvalitetskontrol efter et par år, så jeg ville vælge LG men måske de har forbedret sig ?
Hvordan skulle noget, undertegnede ikke personligt har erfaring med, være til hjælp for nogen, hovedet på blokken eller ej?

Samsung har du jo heller ingen erfaring med, så lad nu være med at komme med påstande, der bygger på dit had til mærket...
Supergris skrev: 23 feb 2026, 11:13
henrik.yde skrev: 22 feb 2026, 13:31 S85F er det bedste af dem du kigger på, og dette her kunne også være en (super) mulighed:
https://www.power.dk/lg-55-oled-b5-4k-t ... /?q=oled55
LG C5 vil jeg nu påstå er et bedre TV end Samsung S85F, men med prisen taget i betragtning vil jeg pege på Samsungen som det bedre køb.

Linket til B5 viser en pris på godt 11000 kr.
Hvad var tilbudsprisen?
Ja, C5 er selvfølgelig en tand bedre end B5, men til 9000,-kr, og tilbudsprisen på B5 var 6550,-kr såvidt jeg husker. Men mon ikke det kan tjekkes via pricerunner.
Ja, der burde måske ha stået "det bedste til prisen". Trådstarter mener jo også selv at C5 er "overkill", så derfor var C5 ikke med i mine betragtninger. Håber at det er forklaring nok til dig ?
Af Galinha
Tak for de gode svar. Jeg havde nu godt fanget at c5 var et niveau over dem begge, så som Henrik så fint fik sagt, var det mellem de to nævnte.

Tak for det!