Til snak om underholdningsmedier af alle typer. Hvad har du set for nylig og hvilke er dine yndlingsfilm / spil?

Redaktører: AndreasL, Moderatorer

Af JornH
Hej, vil lige poste dette igen i mere ret tråd, kan ikke finde en bedre ret tråd/forum del. Jeg postede lige dette i en andens tråd, da vi kom ind på 2.4 og 5 Ghz.

Undskyld noget helt andet vedr. Radiomanden kun kører med 5 Ghz. Jeg har YS routeren en gl model, den kører hvad bedst er, ved ikke med min Norlys router. Min Smartradio kører godt på Yousee, men hvis YS går ned, hopper Smartradioen selv over og bruger Norlys routeren, men det virker ikke ret godt, kan det være fordi YS kører 2.4 og Norlys kun 5? Men om et problem jeg har… husk det drejer sig om en Smartradio.

? Er, hvorfor vil Radioen ikke køre lige godt men min Norlys router… der tager det lang tid at opdatere hver spillet Radio kanal, og især den jeg hører hele tiden.
Brugeravatar
Af Radiomanden
Jan ikke tro at Routeren fra Norlys kun har 5 Ghz, det vil gøre den ubrugelig til en del udstyr som kun kan bruge 2,4 Ghz. Ligeledes, medmindre den Router du har fra YS er temmelig gammel, så burde den have 5 Ghz, Hvilke Router fra YS har du.?https://yousee.dk/hjaelp/artikler/opsaet-dit-internet
Hvilken Norlys. https://norlys.dk/kundeservice/internet ... dt-i-gang/
Af JornH
YS er rumskibet Sagemcom fast V2
Af JornH
Norlys er ret ny ved siden af en Icotera står der på forsiden.
Brugeravatar
Af Radiomanden
Den har da både 2,4 og 5 Ghz, så medmindre, 5Ghz er deaktiveret så køre den med begge.
Din Norlys Router har både 2,4 og 5 Ghz.
Senest rettet af Radiomanden 08 jan 2026, 20:44, rettet i alt 1 gang.
Af JornH
Forskellen på brug er at på YS routeren sidder en knap som skal trykkes på før det virker, sådan knap sidder ikke på Norlys routeren og skal derfor tilsluttes på en anden måde.
Af JornH
Jeg har ikke været logget ind på noget af routerne, så de er som da jeg fik dem. YS routeren hænger på en dum måde, så info koder i bunden ikke kan læses.
Brugeravatar
Af Radiomanden
Har selv haft YS Routeren da jeg have Coax, der skal ikke trykkes på noget før den virker, den skal bare tændes. Ja man kan på en knap slukke Wi-Fi, men det er aldrig brugt.
Brugeravatar
Af Radiomanden
JornH skrev: 08 jan 2026, 20:46 Jeg har ikke været logget ind på noget af routerne, så de er som da jeg fik dem. YS routeren hænger på en dum måde, så info koder i bunden ikke kan læses.
Samme info står på den seddel der var sammen med routeren.
Af JornH
De seddeler er bortkommet. Der sidder to knapper i toppen at YS routeren, ikke Wifi men den anden skal bruges, da det er nemmest ellers skal koderne på bunden bruges. WPS hedder den anden knap vist.
Af JornH
Hvis ikke det vides kan man nok høre over 1000 internet kanaler på den radio, nogen virker bedre and andre, men lige den kanal jeg hører mest er det nærmest ubrugeligt.
Brugeravatar
Af Radiomanden
Ja der kan tilsluttes ved brug af WPS, når der er forbindelse skal den ikke bruges igen da den huskes.
Brugeravatar
Af Radiomanden
JornH skrev: 08 jan 2026, 21:28 Hvis ikke det vides kan man nok høre over 1000 internet kanaler på den radio, nogen virker bedre and andre, men lige den kanal jeg hører mest er det nærmest ubrugeligt.
Ja det bruger jeg selv, men kun dem i god kvalitet, der er mange der er dårlige. Under 125 Kbits er det ikke godt.
Af JornH
Jeg har en anden lille nød radio der kan spille samme country kanal, men der kan ikke bruges høretelefoner som jeg bruger om netten ved hjælp af en item jeg kar købt, da der ingen hovedtelefon stik er i den radio.

Hele problemet er at opsiger jeg engang der YS net kan jeg ikke bruge radioen til net kanalerne…

WPS huskes ikke hvis routeren er blevet slukket eller går ned om natten.