Debat af Smart TV, herunder platforme, apps, forbundne hjem og tjenester.

Redaktører: AndreasL, Moderatorer

Af mbm
Jeg er ved at gå ud af mit gode skind mht DRTV og TV2 apps.
Jeg har længe benyttet AppleTV 4K som medieafspiller men her på det sidste har primært TV2 være meget ringe.. billedet har været komprimeret/pixeleret, så er begyndt at bruge LG Webos istedet.. Det har fungeret bedre og TV2 har fint billedekvalitet.
Så lige pludselig i går da jeg ville se DR TV så var det super ringe kvalitet.. komprimeret/pixeleret.... :(
Så prøvede jeg apple-TV igen og her stod DR TV superfint...

Jeg er godt nok ved at være træt af DRTV og TV2 som streaming apps.... Men hvad pokker kan jeg gøre...
oplever i andre også de samme udfordringer som jeg gør?

Jeg har ingen problemer med andre tjenester som Netflix, viaplay
Af JornH
Nej, prøv se den tråd der hedder ‘Apple tv er buggy’ eller prøv Apple tv tråden…
Brugeravatar
Af OrigT-Duck
Jeg ved dette ikke er populært det jeg skriver nu.
Prøv at gå over til en Android tv/Google tv baseret enhed. Der har vi ikke de problemer der ellers oplever.
Af JornH
Jeg tror problemet er jeres LG tv og i bruger ATV når det ikke er nødvendigt, kan TV 2 Play appen hentes til de tv i app storen på normalt vis? Som den kan med en Google tv…

Men mange her svarer kun hvis den store Apple tv tråd bruges…
Af JornH
TV 2s app til ATV er tilsyneladende ikke opdatet til samme version som den i app butikken på mit tv, kan være problemet også…
Af mbm
nå ok... ja jeg er sikker på problemet nok ligger i disse apps..
men det kan jeg jo ikke selv løse...
nu lige pt er det så DRTV der er ringe på webos men ok på appletv
Af Provinsen
mbm skrev: 29 okt 2025, 05:32 Jeg er ved at gå ud af mit gode skind mht DRTV og TV2 apps.
Jeg har længe benyttet AppleTV 4K som medieafspiller men her på det sidste har primært TV2 være meget ringe.. billedet har været komprimeret/pixeleret, så er begyndt at bruge LG Webos istedet.. Det har fungeret bedre og TV2 har fint billedekvalitet.
Så lige pludselig i går da jeg ville se DR TV så var det super ringe kvalitet.. komprimeret/pixeleret.... :(

Jeg er godt nok ved at være træt af DRTV og TV2 som streaming apps.... Men hvad pokker kan jeg gøre...

Hmm. Det lyder som et "pakketab" problem kører du med kabel eller Wifi? Hvis sidstnævnte hvor langt står din router væk fra dit udstyr?
Af JornH
Jeg så lige TV 2 Play, på dit LG står menuen i toppen eller i venstre side?
Af mbm
Provinsen skrev: 29 okt 2025, 07:29
mbm skrev: 29 okt 2025, 05:32 Jeg er ved at gå ud af mit gode skind mht DRTV og TV2 apps.

Hmm. Det lyder som et "pakketab" problem kører du med kabel eller Wifi? Hvis sidstnævnte hvor langt står din router væk fra dit udstyr?
Hvis promisen mht evt. dårlig signal skal købes... så burde det vel gælde alle apps?

jeg har kørt med både ledning og wifi... og hvis jeg tester med speedtest appen i appletv så trækker jeg konstant 1000 mbit
Af JornH
Jeg huskede forkert i har med LG både DR og TV 2 på nomalt vis, jeg bruger ikke DR appen så ved ikke med den.

Men hvorfor vil du ikke bruge Apple tv tråden? Der vil flere svare… Men en hvis bruger navn ender med Durk har nok givet svaret…
Af mbm
JornH skrev: 29 okt 2025, 07:58 Jeg huskede forkert i har med LG både DR og TV 2 på nomalt vis, jeg bruger ikke DR appen så ved ikke med den.

Men hvorfor vil du ikke bruge Apple tv tråden? Der vil flere svare… Men en hvis bruger navn ender med Durk har nok givet svaret…
fordi det ikke KUN handler om apple tv...
apple tv fungerede fint i går... nu var det webos der fejlede
Af G80
Jeg har gjort dig opmærksom i den anden tråd på at den højeste sandsynlighed er at du har problemer med dit netværk.
Du kunne ligeså godt have oplevet noget lignende om så du havde Android TV/ Google TV. Problemet er lokalt hos dig. Og jeg har også forklaret dig at netværksproblemer ikke kan udelukkes selvom alle dine andre scenarier virker fint. Det er en fejl som har noget at gøre med kommunikationen med dit netværk at gøre. Ikke ensbetydende med at dine netværksindstillinger er forkerte men blot at der sker en fejl specifikt med de apps og dit netværk. Det kan ske med tiden. Hvis genstart af de involveret enheder og netværket ikke hjælper og en geninstallering af apps ikke virker, så prøv en reset til fabriksindstllingerne af enhederne 1 efter 1, også router/modem. Og når man har prøvet alt det kan man reelt kalde det for at have prøvet alt. Så må du melde fejl til apps support.
Der kommer også en opdatering til atv tvOS 26.1 på mandag/tirsdag. Men jeg tror ikke det har noget med atv opdateringer at gøre og det bekræfter webos også.
Men er værd at tage med, da man ikke altid kan blive helt sikker med sådanne “mystiske” dimse fejl så snart der også er et netværk involveret.