Debat af streamingtjenester, priser, indhold og kvalitet. F.eks. Netflix, HBO, TV2 Play, Viaplay, iTunes m.fl.

Redaktører: AndreasL, Moderatorer

Af janelne
Min 89-årige gamle far er desværre netop skiftet (tvunget) fra en gammel coax-installation til fiber. Det betyder at vi har været nødt til at anskaffe ham et nyt smart-tv (android tv), hvor han så skal se sin tv-pakke via en Norlys App.

Han går derfor fra et yderst simpelt setup, hvor han bare skulle skifte kanaler, til nu at skulle navigere rundt i en - for os "unge" - fin brugergrænseflade, med mange funktionaliter (arkiv, sæt på pause, mest-sete osv.). Det er ALT for avanceret for ham.

Norlys har desværre ikke lavet en setting, hvor man kan skifte til en ultra-simpel-oldschool-brugergrænseflade, hvor der reelt ikke skal navigeres (andet end frem og tilbage i programmerne).

Er I bekendt med andre tv-udbydere der har det?

Ser I andre løsningsmuligheder?
Har man Fiber så ses der TV via en App eller via udbyderens TV boks, en sådan har Norlys ikke, der skal bruges App.
You See har forskellige løsninger med App's og TV bokse. Deres boks løsning kræver deres bredbånd forbindelse.
https://yousee.dk/ marker på TV og Streaming.
Af Ddur
Dette er en generel udfordring, som mange efterhånden står med. Jeg oplever det også i forhold til min egen far. Det skal helst være sådan, at når man trykker på 1 på fjernbetjeningen, ja så skal der komme DR1.

Hvis det ellers er muligt, at den bedste løsning god gammeldags antenne-tv. DR’s kanaler og nogle få andre er frit tilgængelige som antenne-tv. Ønsker man kommercielle kanaler, tilbyder Norlys også dette som antenne-tv.

Så det bedste forslag vil være at koble en almindelig stue-antenne til tv’et. Er det muligt?
Frie kanaler: DR1, DR2, Ramasjang, Folketing, TV2 Region.
jesperb-64 skrev: 26 sep 2025, 11:39
Radiomanden skrev: 26 sep 2025, 11:25 Frie kanaler: DR1, DR2, Ramasjang, Folketing, TV2 Region.
Stop dig selv tosse!
Hvad er der galt med dig.
Ddur skrev: 26 sep 2025, 11:17 Hvis det ellers er muligt, at den bedste løsning god gammeldags antenne-tv. DR’s kanaler og nogle få andre er frit tilgængelige som antenne-tv. Ønsker man kommercielle kanaler, tilbyder Norlys også dette som antenne-tv.
Han ser kommercielle kanaler = har den store Sportspakke, TV2 News m.fl.

Jeg var ikke klar over antenne-muligheden. Tak for tippet. Dét vil jeg undersøge nærmere.
Så kan der ligeledes hvis ikke der er brug for Bredbånd opsige det og spare penge der eller bruge de penge på flere kanaler.
Af Ddur
janelne skrev: 26 sep 2025, 11:44
Ddur skrev: 26 sep 2025, 11:17 Hvis det ellers er muligt, at den bedste løsning god gammeldags antenne-tv. DR’s kanaler og nogle få andre er frit tilgængelige som antenne-tv. Ønsker man kommercielle kanaler, tilbyder Norlys også dette som antenne-tv.
Han ser kommercielle kanaler = har den store Sportspakke, TV2 News m.fl.

Jeg var ikke klar over antenne-muligheden. Tak for tippet. Dét vil jeg undersøge nærmere.
Prøv eventuelt denne antenne i første omgang og så teste, om I kan se de frie kanaler:
https://www.jemogfix.dk/indendoers-digi ... 3/9048116/

Hvis det lykkedes, kan I så efterfølgende bede Norlys om at konvertere fra streaming-produkt til kombineret antenne- og streaming-produkt.
Jeg har Norlys fiber, men har kabel som ses på TVet, så man skal nok have ret fiber boks og TV for nemmest at se det, jeg bruger ingen app.
Men vedr Norlys kommer det an på hvor man bor om man kan få kabel, her kan vi kun få kabel…