Brug denne kategori til at tale om digitale såvel som analoge tv-tunere, samt andet modtageudstyr

Redaktører: AndreasL, Moderatorer

Hej
Jeg har læst et sted at det skulle være muligt at "omkode" mpeg4 (f.eks. Discovery HD fra yousee) til mpeg2 hvis man bare har det rigtige CA-modul. Er det korrekt?

Altså kan jeg med mit tv, som vist kun understøtter mpeg-2 (Sony HDL-32D3000) se mpeg-4 kanalerne alligevel bare i "almindelig" opløsning? Eller er det umuligt?

På forhånd tak for svaret

Mvh. en lettere u-vidende tv-mand :)
Brugeravatar
Af azrael
Det kan du ikke. Et fransk firma, Neotion, påstår at have lavet et CAM der kan konvertere MPEG4 til MPEG2, men det er ikke noget du kan købe.

Det hele bliver også mere tricky af, at dette CAM både skal konvertere, samt gøre det et CAM egentlig er beregnet til, nemlig dekryptere signalet med den krypteringsstandard din udbyder har valgt (hvilket jo for TDC/YouSee er Viaccess2).

Forvent derfor snarere, at du *ikke* kan modtage MPEG4-komprimerede signaler, som på et eller andet tidspunkt måtte blive taget i anvendelsee herhjemme.
drkoch skrev:Hej
Jeg har læst et sted at det skulle være muligt at "omkode" mpeg4 (f.eks. Discovery HD fra yousee) til mpeg2 hvis man bare har det rigtige CA-modul.
Det kan fåes her. De skriver sågar at du kan returnere det, hvis det ikke virker.
http://shop.oneremote.dk/catalog/produc ... ts_id=2079

(Læg lige mærke til at de kun nævner DVB-T - hvorvidt det virker med DVB-C ved jeg ikke.)

Hvis du afprøver det, skriver du forhåbentligt resultatet her:-)
Brugeravatar
Af azrael
Utroligt... De er faktisk til at købe. I teorien bør det være ligegyldigt om et CAM anvendes med DVB-T eller DVB-C (eller DVB-S for den sags skyld). Det der er mere bekymrende er, at den åbenbart ikke gør det et CAM egentlig skal, og det er at dekryptere det indkommende signal. Derfor vil den med al sandsynlighed kun virke med ukrypteret DVB-T (alle DVB-C signaler er krypteret, måske lige med undtagelse af "must carry", og det samme vil gælde for senere betalingstv via DVB-T).
Af alfiedk
linket virker ikke her ?

og man skal vel stadig ha et tv med dvb-c tuner før det muligvis kunne virke?