Debat og råd om TV-skærme. Alt hvad der handler om køb og brug af fladskærme

Redaktører: AndreasL, Moderatorer

Hej

Jeg var i en butik for at ville købe et 77" S90D TV, da jeg har læst en masse gode køb anbefalinger herinde. Jeg blev dog anbefalet at vente til QN90F 75" kom på tilbud om måske et par uger, da jeg her vil få et bedre TV til at håndtere og vise TV i vores stue med mange store vinduer.
Prisen for S90D er ca. 14.000 kroner og QN90F, måske 15-18.000 kroner når den kommer på tilbud.
Mit behov er mest til serie, sport og alm. flow TV - En sjælden gang også film.
Hvad ville I gøre?
Brugeravatar
Af Radiomanden
Man vil jo sørge for at minimere genskin/refleksioner så meget som muligt, det er hvad man vil gøre.
Af Supergris
Den eneste måde at finde ud af, om refleksioner vil være et problem, er at prøve TVet i egne omgivelser, da de forskellige modeller kan opføre sig meget uens, derfor køb det TV, du er varm på.
Lever det ikke op til dine forventninger, så benyt dig af din returret, dog skal du huske, at ingen TV yder godt, hvis de er udsat for direkte lys, men de fleste køber vel heller ikke et TV for, hvordan det ser ud, når man ser TV i fuldt dagslys?
Husk at forsøge at placere dit TV, så det får de bedste betingelser for at fungere så godt som muligt.
Gardiner er som regel en god ting, når der skal ses TV om dagen...
Senest rettet af Supergris 01 aug 2025, 15:16, rettet i alt 1 gang.
Brugeravatar
Af Radiomanden
Enhver blank skærm vil altid være vanskelig med genskin/refleksioner, har samme problem, det er dog minimeret ved at skærmen er vippet lidt frem, istedet for at hænge lodret. Når der er meget lys, så trækkes rullegardinet ned.
Af PeterD
Ville vente og købe et G5 når det kommer på tilbud..og forsøge at skærme blot en smule for sollys via tvets placering i rummet.

Her sat op mod et S95F

https://cdn.mos.cms.futurecdn.net/emSkH ... 0.jpg.webp

Højre = G5
Venstre = S95F

"While the S95F’s Glare-Free screen was far more effective at eliminating reflections with our testing room’s overhead lights set to full, its black levels weren’t as deep as on the G5.

https://www.techradar.com/televisions/g ... ested-them
Af Supergris
Tvivler på, du nogensinde ville købe et G5, og nu er det jo ikke en absolut topskærm, det umiddelbart ser ud til, der kigges på, men derimod et mere budgetvenligt, men stadig rigtigt godt TV, som langt de fleste vil være særdeles tilfredse med.
TVer i dag er blevet så lysstærke, at de som regel kan fungere tilfredsstillende selv i dagslys.
Når skærmen ikke er tændt, vil det dog ofte virke som et stort spejl, men det er for de fleste ikke specielt generende...