Debat og råd om TV-skærme. Alt hvad der handler om køb og brug af fladskærme

Redaktører: AndreasL, Moderatorer

Af Gammerby
Hejsa
Har et Panasonic gz960 oled TV nu. Er nogle år gammel. Er det en stor opgradering at købe et LG C4 i stedet for? Kan desværre ikke gå op i størrelse. Så må blive et 65 tommer igen.
Håber nogle af jer experter kan hjælpe.
Af RigVader
Hvis vi snakker rent billede, så tror jeg ikke du vil se en stor opgradering. C4 er et lille step op i brightness og min oplevelse er at LG har forbedret deres billedprocessering og kommer bedre ud af sort end tidligere på deres 2024 modeller, dog begge områder hvor Panasonic generelt har været foran. Jeg havde selv et 65” gz980 hjemme og var solgt på billedet, men valgte det fra til fordel for et 77 “ LG (size is king). Hvis vi snakker smart TV delen, er jeg klart i lejren som mener man skal købe et Apple TV, så andet har jeg ikke at sige om det :)
Af henrik.yde
C4 har OLED EX panelet, som efter sigende skulle være 30% mere lysstærkt ifht andre paneler. Same panel sidder også i Philips 809, Philips 759 + andre (OLED) TV fra 2024. For mig ville den største opgradering være at gå op i størrelse (77 tommer), da priserne lige nu er historisk lave i den størrelse. Men ellers er der jo altid glæden ved at købe et nyere TV.
Af RigVader
Mht til de 30% er det værd at husk at der skal 4 gange så mange nits til, for at vi oplever en fordobling af lyset. Dog er det meget fedt at komme op på 1000 nit, da rigtigt meget HDR material ville kunne reproduceres uden nogen form for tone mapping (men hvor meget det betyder i praksis, ved jeg ikke lige :D ).
Af Gammerby
Tusind tak for jeres svar. Var mest billedet og så mørke scener, jeg tænkte om var blevet bedre.
Hvis jeg havde plads til en 77 havde jeg købt igår.
Brugeravatar
Af KimKaos
I dag den 31. mellem 20 - 23.59 har Power udsalg på LGs G og C modeller - så kik på deres 65" og køb enten en G eller C - begge fede TVs - G er det rene luksus og øjenguf
Brugeravatar
Af disqus_Cr1DFvT0xq
Det er altså 1. august i dag, KaosKim. Var det en hård nat. Det hjælper med noget koldt vand i ansigtet :) Men enig det er det rene øjenguf......
Af henrik.yde
JornH skrev: 01 aug 2025, 08:43 Ifølge en test er LGs de ringste… fra en anden news side… selv ville jeg aldrig købe en LG…

https://www.recordere.dk/2025/07/lg-g5- ... 1shootout/
Jeg tror vi allesammen er klar over din holdning til LG TV, da du jo skriver det i næsten alle tråde. I øvrigt så er det et LG panel der sidder i dit Panasonic TV.
Brugeravatar
Af Radiomanden
Hvis valget stod mellem Samsung og LG, så ville det være LG, de har IMO også et bedre OS og har i modsætning til Samsung Dolby Vision.
Brugeravatar
Af KimKaos
disqus_Cr1DFvT0xq skrev: 01 aug 2025, 08:08 Det er altså 1. august i dag, KaosKim. Var det en hård nat. Det hjælper med noget koldt vand i ansigtet :) Men enig det er det rene øjenguf......
Det var vist faldet en dag ud af systemet :D
Brugeravatar
Af KimKaos
JornH skrev: 01 aug 2025, 08:43 Ifølge en test er LGs de ringste… fra en anden news side… selv ville jeg aldrig købe en LG…

https://www.recordere.dk/2025/07/lg-g5- ... 1shootout/
Det er Ok at du ikke vil prøve med et LG

Og så er det vist heller ikke særligt smart at diske op med en test for G5 når vi snakker om C og G 4

Og som det også fremgå at er testpanelet OVERRASKET - eftersom sidste år var C og Specielt G toppen af poppen i alle deres test

Jeg var selv en af dem der skiftede fra Samsung til LG (G4) og jeg er bestemt ikke skuffet - tværtimod - det stå sgu knivskarpt

Så før du dømmer nogen ude bør du sikre dig at du har alle fakta og ikke begynde at blande forskellige modeller sammen

At du så personligt stadigvæk ville fravælge LG så fred med det - men gør det på et sagligt grundlag

Jeg selv tror de har fået en mandagsmodel og vil afvente til der er dukket flere tests op før jeg selv dømme om årets LG er lige så god som 2024 modellerne fra LG
Af RigVader
G5 har da længe fået slag fra flere sider, for at døje med en del udfordringer. Så personligt tror jeg ikke de har haft en “mandagsmodel”. Eftersom Z95B bruger samme panel, må vi håbe det er ting der kan fikses i firmware opdateringer.

Har selv 3 LG OLED og er generelt glad. Man skal bare holde sig fra B serien, for de smadrer raskt væk ting totalt i firmware opdateringer og er iskolde.