Debat og råd om TV-skærme. Alt hvad der handler om køb og brug af fladskærme

Redaktører: AndreasL, Moderatorer

Af Fcjunkies
Hej

Min stedbror ønsker sig et Samsung 65", og det skal være et samsung... Han har selv skrevet Q80D årgang 2024 på ønskesedlen.

Budget er under 8000 kr., hvad er anbefalet? OLED ser ikke ud til at være en mulighed ift. ønsket om Samsung, men de har også ret store vinduer ift. lysindfald.

Elgiganten har denne Samsung 65” QN70F 4K Edge MiniLED Smart TV (2025) til 7999 kr.: https://www.elgiganten.dk/product/tv-ly ... 025/906424

Ser umiddelbart fornuftigt ud med 144hz osv.?

Der er også Samsung 65" QN85D 4K Neo QLED Mini LED Smart TV (2024) til 6999 kr.: https://www.elgiganten.dk/product/tv-ly ... 024/763309

Hvad tænker I?
Brugeravatar
Af Radiomanden
Undgå at købe et TV med Edge Light som der er på QN70F.
Af Supergris
Kantbelyste skærme er nu ikke så dårlige, at de ikke berettiger et køb, hvis man er på jagt efter et TV til billige penge.
Hvis du tænker på levetiden, som der har været skevet om her på siden, så kender jeg til utallige kantbelyste skærme, der er + 10 år gamle, så det er ikke noget, man behøver tænke over, specielt da der jo normalt er tale om TV i den billigere ende.
Af PeterD
Kantbelyst med zonestyring så er det bedre..

Men er det det han ønsker, så må det være sådan det er. Folk skifter alligevel mobiler hvert andet så hvorfot ikke tv

Held og lykke med backlight bled efter 2-3-4-5 år...

Billede
Af Supergris
Javel, men OLED er også bedre, sådan kan man blive ved.
Har man et beskedent budget, vil disse skærme være svære at styre udenom, og billedkvaliteten kan sagtens være tilstrækkelig god til at tilfredsstille mange, der ikke er entusiaster...
Hvis du virkelig gik op i billedkvalitet, ville du vel heller ikke sidde med en 10 år gammel plasma længere?
Senest rettet af Supergris 08 aug 2025, 22:38, rettet i alt 1 gang.
Af PeterD
Supergris skrev: 07 aug 2025, 00:46 Javel, men OLED er også bedre, sådan kan man blive ved.
Har man et beskedent budget, vil disse skærme være svære at styre udenom, og billedkvaliteten kan sagtens være tilstrækkelig god til at tilfredsstille mange, der ikke er entusiaster...
Hvis du virkelig gik op i billedkvalitet, ville du vel heller ikke sidde med en 10 år gammel plama længere?
Kan høre du stadig har ondt i røven over at ting bare fungerer
Af Supergris
Hvordan er du kommet frem til den konklusion?
Jeg har skam stadig selv et 50 tommer Panasonic X60 hængende på en sidevæg, hvis det kan trøste dig, så jeg har absolut intet mod hverken Panasonic eller plasma, tiden er bare løbet fra dem, med mindre man aldrig spiller eller ser film/serier i HDR...