Debat og råd om TV-skærme. Alt hvad der handler om køb og brug af fladskærme

Redaktører: AndreasL, Moderatorer

Hej

Kigger på 98x11k. Umiddelbart er de langt billigere i Frankrig og Tyskland end i Danmark.
Som jeg forstår er garantien at man selv skal bringe til det TCL ved RMA, så det burde være ligegyldigt om det er købt i Danmark eller udlandet ift reklamation.
Er der ellers noget at være opmærksom på? Har ikke flow-tv, så tu-tuner er irrelevant

På forhånd tak
jeg har tidligere købt Samsung 2 gange i Tyskland og det gav ingen problemer. Jeg havde faktisk brug for en ny fjernbetjening( manglede i kassen) og kontaktede Samsung i Danmark og det fiksede de.

Det er 10-11 år siden, måske skal du huske at registrer købet på deres hjemmeside.
jensholm skrev: 02 jul 2025, 18:01 Hej

Kigger på 98x11k. Umiddelbart er de langt billigere i Frankrig og Tyskland end i Danmark.
Som jeg forstår er garantien at man selv skal bringe til det TCL ved RMA, så det burde være ligegyldigt om det er købt i Danmark eller udlandet ift reklamation.
Er der ellers noget at være opmærksom på? Har ikke flow-tv, så tu-tuner er irrelevant

På forhånd tak
Er ikke sikker på at TCL har eget værksted.

Typisk har producenter af elektronik forskellige værksteder/reparatører de samarbejder med og disse forestår reparation og eventuel konkluderer at kunden skal have et nyt erstatningsprodukt, hvis ikke det kan repareres.
Som oftest så vil reparatører også komme ud til kunden og afhente tv'et......
orkin skrev: 03 jul 2025, 12:40 Hej har ligt et spørgsmål og hvor lange skal man vare fra tv og en sofa og jeg har et tv på 75 og har kun 4 m og kun gjort brug en m mere og overvejer at går ned på 65 mvh per
Af respekt for trådsstarter - og for at få de bedste svar på dit eget spørgsmål - bør du starte din egen, seperate tråd med dette spørgsmål/emne. Det har intet med trådsstarters forespørgsel og emne at gøre.

Der findes iøvrigt masser af guides online (find via google), som besvarer eller omhandler dit spørgsmål.
Det forstås hvad der skrives, men det er bestemt ikke grammatisk korrekt, og dårligt formuleret.
Han ved ikke hvor lang fra det anbefales at sidde når man har er TV af den størrelse, om man skal længere væk eller et mindre TV.
Jeg vil mene det er helt individuelt med afstanden.
Blot en opfordring til, når man har problemer med at stave og formulere sig, så findes der masser af hjælp og værktøjer, man kan benytte sig af, så folk har en bedre chance for at forstå, hvad der egentlig menes...
Det burde kunne hjælpe dig nu og i fremtiden...
I øvrigt er der frit valg på alle hylder, hvis du sidder 4 meter væk fra dit TV, med andre ord kan det ikke blive for stort!