Debat og råd om TV-skærme. Alt hvad der handler om køb og brug af fladskærme

Redaktører: AndreasL, Moderatorer

Hej
Jeg vil gerne købe et TV, kan jeg købe et smart TV, der kan opdateres via USB?

Dit TV spionerer på dig og tager skærmbilleder
Your TV Is Spying On You and Taking Screenshots
det kales også Automatisk indholdsgenkendelse (ACR)

og hvis jeg nu har købe det kan jeg så opdateres via USB? de næste 7 år

det tv skal 4k og minimum 120Hz, minimum x HDMI 2.1

palle_s72 skrev: 28 jun 2025, 09:08
kan jeg så opdateres via USB? de næste 7 år
Det er næppe via en USB der opdateres, men OTA ( Brebåndsforbindelsen) når der er en tilgængelig opdatering, enten af App's eller OS.
Det er forstået at det er et TV du er efter. De findes også uden kamera, da man næppe har brug for det på et TV.
Ja FBI, NSA, CIA og andre kan derved hurtigt finde ud af om du må rejse ind i USA eller om du er en fjende.
Man bør gå ud fra at de såkaldt smarte TV tager regelmæssige billeder af det man ser og bruger det imod dig. Derfor bør man kun slutte det til internettet i forbindelse med opdatering af firmwaren, skulle dette være nødvendigt.

De smarte funktioner varetages af et Apple TV, som ikke spionerer på dig, ingen reklamer har, osv.
Ja de smarte funktioner varetages bedst at en extern enhed, som jo også kan være en Google TV enhed.
Det er dog svært at vide hvornår der er en opdatering til TVet, når det ikke hele tiden er Online.
Det kan ikke varetages af en Google-dims hvis man vil have det bedste.
Fordi der er bred enighed om, at Apple TV er den bedste streamingsenhed, hvilket jeg er enig i, så længe der er tale om benyttelse sammen med streamingtjenester.
Er der tale om streaming af lokale filer og andre opgaver, er jeg mere til en Nvidia Shield TV...

Ikke at turde slutte sit TV til nettet, vil jeg mene er ude på et sidespor...

Jeg har været oppe at diskutere med nogle, der mente, at selve panelet på en fladskærm kunne fungere som et kamera, så f.eks. politiet kan lytte og se med, også selv om TVet ikke har et kamera indbygget.
De mente, at de kunne udnytte pixelerne til at danne et billede. Sølvpapirshatte er der nok af...