Debat af streamingtjenester, priser, indhold og kvalitet. F.eks. Netflix, HBO, TV2 Play, Viaplay, iTunes m.fl.

Redaktører: AndreasL, Moderatorer

Af Hanga
Hej

Jeg har haft Altibox TV i et lille års tid. For en god måneds tid siden begyndte jeg dog at have problemer. Kort og godt så kører opløsningen op og ned, og ligeledes skifter FPS mellem 25 og 50 hvilket giver en hakkende oplevelse. Det er meget tydeligt, især i sport, og det bliver bekræftet ved at slå "statistik for nørder" til på boxen.

Når jeg kører en speedtest på boxen så er der ingen problemer (600-700 mbit). Ligeledes kan jeg streame alt andet inkl. 4k HDR uden problemer, her bruger jeg dog TVets apps.

Jeg forsøgte alt det oplagte - hård genstart af box og router, reset hdmi handshake, udskift af kabel, tjekke alle indstillinger osv. Intet kunne løse det. Efter adskillige dage med dette ringede derfor indtil Altibox der foreslog at jeg forsøgte at fabriksnulstille boxen - det gjorde jeg, og det hjalp! Men desværre kom problemet igen efter nogle uger.

Altibox har derfor sendt mig en ny box, men problemet består. De siger at der ikke skulle være nogen generelle problemer. Nu prøvede jeg så at hente deres alm app til mit TV og her er problemet det samme!

Jeg er løbet tør for ideer og er noget forvirret over hvor problemet ligger. Jeg var ret sikker på at det var boxen i og med at en fabriks nulstilling hjalp i første omgang, men nu hvor jeg også kan konstatere problemet ved deres alm. app på mit TV, er jeg helt lost - med mindre det altså ikke passer at de ikke har et generelt problem?

Er der nogen der har et bud, eller er der andre Altibox brugere derude der kan fortælle hvordan deres kører?