Debat og råd om TV-skærme. Alt hvad der handler om køb og brug af fladskærme

Redaktører: AndreasL, Moderatorer

Af nitrotg
Har lige fået mig et TCL tv men løber ind i et problem med at tænde og slukke det med fjernbetjeningen da min soundbar åbenbart dækker for IR modtager

Min fjernebetjening er parret med tvet så den fungere som bluetooth. problemet er bare at tændsluk knappen åbenbart ikke kører bluetooth men IR.

Findes der en løsning at få det til at fungere ?
Brugeravatar
Af Radiomanden
Er Logoet dækket af din soundbar.? IR modtageren sidder lige under det.

All TCL TVs have an infrared sensor under the TCL logo in the middle, bottom of the TV.

The TCL Android TV Voice Remote control communicates with the TCL Android TV to transmit remote key selections in two ways: (1) Through an invisible Infra-Red light, and (2)Wirelessly via Bluetooth.
Af Tabula Rasa
@nitrotg: det lyder (umiddelbart) som om, at dit tv kræver, at du aktivt ændrer fjernbetjeningens brug af benyttelse af enten IR eller bluetooth - eller også er de ikke parret korrekt.
Uden en specifik tv model, kan vi dog ikke rigtig sige det - ej heller forsøge at finde ud af, hvor i tv’ets menuer du ændrer det.

@Radiomand: LOL
Brugeravatar
Af Radiomanden
For TCL Android TV:
Access Settings: Press the Home button on your remote to go to the Home screen, then navigate to the Settings icon (usually a gear icon).
Select Remote and Accessories: Scroll down and select "Remote and Accessories" and press OK.
Add Accessory: Choose "Add Accessory".
Choose Bluetooth Device: Select your desired Bluetooth device from the list that appears.
Pair Bluetooth Devices: If prompted, select "Pair Bluetooth devices".
Enter Code (if needed): If a code is required, enter it and select "Done".
Finish Pairing: Select "OK" to confirm the pairing.

For TCL Google TV:
Access Settings: Press the Settings button on your remote.
Select Remote and Accessories: Navigate to "Remotes & Accessories".
Add Accessory: Choose "Add Accessory".
Select Device: Choose the device you want to pair.
Follow On-screen Instructions: Follow the prompts to complete the pairin