Debat af Smart TV, herunder platforme, apps, forbundne hjem og tjenester.

Redaktører: AndreasL, Moderatorer

#369292
Jeg har de sidste par måneder været i dialog med YouSee support om ustabil app som frøs, stoppede med en notorisk fejl (‘HOVSA Der er sket en fejl hos os…’) og krævede hyppige logins.
Der kom en ny version af YouSee appen (version 3.0.7, 16/04/25) som ikke afhjalp situationen og fik YouSee support til at skrive:
‘ Det tyder lidt på, at du er ramt af vores generelle fejl på streaming, efter vi har startet vores nye system. Grunden til, at den har de her udfald, og at du skal logge ind, er faktisk ikke appens skyld; det er vores nye sikkerhedssystem, som forstyrrer forbindelsen til at hente nok data til at kunne se dine udsendelser. Det er også sikkerhedssystemet, der gør, at du skal logge ind ofte.
Dette er selvfølgelig ikke meningen, men vi arbejder på en løsning. Beklager ulejligheden.
Du høre fra os når der er en mere uddybet løsning.’
Nu er jeg dog endt i en værre situation, idet jeg siden 31/5 har en app der slet ikke virker. Tv’ets SW version er forholdsvis ny: 05.50.70.
Når jeg vælger Yousee appen i LG listen over apps, så ender det i sort skærm. Jeg kan tilgå menuen i venstre side og har prøvet at vælge 'TV-guide' for at vælge kanal derfra. Dette resulterer så i den sædvanlige fejl 'Hovsa, der er sket...' som det ikke er muligt at gøre noget ved eller i en uendelig downloadløkke.
Nogen der har erfaring med og evt løsning her?
#369341
Er der en eller flere der kan hjælpe Steen?

Min erfaring er at LG tv virker dårligt med Yousee Apps, men det var et par år siden, ved ikke om det for flertallet er bedre nu, men som jeg har sagt, køb ikke et LG tv, har du Yousee appen som skal bruges…
#369342
Hej Steen

Lyder træls - og omstændigt!

Bær lige over med mig her (skal nok forklare årsag, hvis aktuelt): benytter du/dit tv internet via en router, hvor routeren er ‘koblet på’ via 5G eller kabel (altså om dit internet leveres til router via 5G eller kabel :) )?
#369432
Har du fået det til at virke.? Hvis ikke, så er der en mulig nødløsning, Har du mobil fra You See.? Der er fri Data hele sommeren, så der kan bruges Data deling fra telefonen. Det er ikke optimalt, men en midlertidig løsning. Prøv at se om det virker på den måde.?
#369435
Jeg har en gammel Chromecast Ultra så jeg kan caste fra mobil/tablet, men synes det er bagvendt når man har et smarttv og alt andet virker OK.
Desuden: I sommerhus har jeg også LG (på fiber og wifi), men har en Chromecast with Google TV - og det virker jo upåklageligt. Jeg overvejer det samme hjemme men vil gerne høre om det er muligt at slippe for at investere i et andet device. Skørt at det skal være nødvendigt.
#369437
YS burde da kunne løse problemet med deres egen App, så den virker som den skal, men så længe den ikke virker så er løsningen jo en extern enhed til andet end Flow TV.