Debat og råd om TV-skærme. Alt hvad der handler om køb og brug af fladskærme

Redaktører: AndreasL, Moderatorer

Af SDB
Kommer der stadig nye 32" tv på markedet? Hvilke vil I, i så fald anbefale? Jeg er på udkig efter noget nyt til sommerhuset, så der må gerne være indbygget Chromecast.

Ellers hører jeg generelt også til, hvilke modeller, der kan anbefales. Sommerhuset er ikke det største, så tv'et kan ikke være meget større.
Af OleA
Du kan få thompson og sharp som kører android.

Størrelsenforskellen på 32 og 40 er vel 10 cm i bredden.
Brugeravatar
Af Radiomanden
Brugeravatar
Af disqus_Cr1DFvT0xq
Tror du ikke du kan få plads til 40-43"?
De koster det samme og du får 4K med prisen :)

feks 43"
Højde (med stativ) 61.5 cm
Højde (uden stativ) 56.4 cm
Bredde 95.7 cm
Af SDB
Tak for jeres mange gode forslag.
Hvilke 43" tænker du, kunne være en mulighed. Jeg har pt. den oplevelse at både mit fjernsyn og Chromecast (2 gen) har det med at tabe internetforbindelsen og generelt kører ekstremt ustabilt.
Jeg ved ikke om det har noget med internettet at gøre, men når jeg tester hastigheden med iPad'en banker den, den fint op på den maksimale hastighed på 5ghz
Brugeravatar
Af Radiomanden
Supergris skrev: 18 maj 2025, 05:09
Radiomanden skrev: 17 maj 2025, 23:50 32" Google TVer.
Det er da vist kun Google for Elgigantens udvalg af 32" TV?
Power er næppe anderledes.
Brugeravatar
Af disqus_Cr1DFvT0xq
hej. Jeg tænkte ikke specifikt på en model.

Min mening var at give dig et hint om at 40"-43" TV i dag er mindste standard, som også har 4K som standard. De kan vel fåes ligefra 1.500 kr til 6.500 kr. Hvor modeller til 6.500 kr er OLED.
TV mindre end 40" feks 32" er gået hen og blevet "special" størrelse og kommer som standard Fuld HD og ikke 4K. Ikke forstået at 4k er supervigtigt i disse størrelser. Det er ikke så meget det mit fokus er. Men det er bare for at forklare markeds standarden og priser.
Der er altså ikke noget at spare ved at købe mindre end 40" og udvalget er ikke så stort for mindre TV.

Men hvis der ikke kan være mere end 32" så er det vel sådan det er :).

Men hvis du kommer med en max. pris er jeg da sikker på at der nok dukker et par forslag op.
Jeg vil så mene at hvis det er under ca. 2.800 kr er der ikke så meget at tage hensyn til, du kan købe et hvilket som helst TV med Google TV.
2.800- 5000 kr kan man godt vinde meget lidt på billedekvalitet ved at søge markedet lidt bedre.

5.000-7.000 kr er det OLED. Hvis man vil have det bedste.

Håber det gav lidt bedre forståelse.
Af SDB
Jo, det giver god mening. Tak. Det er godt at få udvidet min horisont.

Jeg tænkte primært i nyt tv, fordi det nuværende er en ældre model, hvor wifi forbindelsen kører meget ustabilt, plus at den er langsom i menuer. Jeg havde tænkt, at kunne bruge Chromecast, men nu skalam have den der streamer - og så synes jeg det var lige så nemt bare med et helt nyt tv i stedet for, med indbygget Chromecast, og forhåbentlig en god wifi forbindelse.

3-5000 kan derfor udemærket gå som budget. Det behøves heller ikke være den nyeste model, men en model fra sidste år, kan også fint gå.
Af Supergris
Radiomanden skrev: 18 maj 2025, 10:34
Radiomanden skrev: 17 maj 2025, 23:50 32" Google TVer.
Nu er der jo også andre forhandlere end netop disse 2, som jeg er sikker på, at Google også anerkender!
Af Supergris
SDB skrev: 18 maj 2025, 17:14 Jo, det giver god mening. Tak. Det er godt at få udvidet min horisont.

Jeg tænkte primært i nyt tv, fordi det nuværende er en ældre model, hvor wifi forbindelsen kører meget ustabilt, plus at den er langsom i menuer. Jeg havde tænkt, at kunne bruge Chromecast, men nu skalam have den der streamer - og så synes jeg det var lige så nemt bare med et helt nyt tv i stedet for, med indbygget Chromecast, og forhåbentlig en god wifi forbindelse.
Udfra dit behov ligner det mere, du har brug for en ekstern streamer end et nyt TV!
Kig evt. testen igennem for modellen fra Thomson:

https://www.flatpanels.dk/test.php?suba ... 1747378898
Brugeravatar
Af Radiomanden
Supergris skrev: 19 maj 2025, 00:11
Radiomanden skrev: 18 maj 2025, 10:34
Nu er der jo også andre forhandlere end netop disse 2, som jeg er sikker på, at Google også anerkender!
Det er da pokkers så negativ du altid er, ja der er da andre mindre forhandlere, men udvalget er ikke større end hos de 2 nævnte.
Af Supergris
Skam ikke negativ blot objektiv, altså prøver jeg ikke at favorisere enkelte mærker eller forhandlere, efter hvad jeg selv tror, ønsker.
Hvis man skriver, man googler, så dækker det bredere end kun at linke til én forhandler...