Debat og råd om TV-skærme. Alt hvad der handler om køb og brug af fladskærme

Redaktører: AndreasL, Moderatorer

Af Ryan
Hey..

Da jeg er køkkenmontør for tvis odense, kom jeg idag forbi deres udstilling. Der så jeg en fladskærm indbygget i lågen, på et skab.. Størstedelen af skærmen, stak ikk ud bag lågen, dvs. at den er omkring 16 mm tyk.. Jeg kunne ikk udmiddelbart se mærket på skærmen, derfor jeg spørg her..

Nogen der kender til denne skærm, og hvor god den egentlig er?

Skærmen kan ses på tvis's egen hjemmeside:

http://www.tvis.as/Default.aspx?ID=2410
Brugeravatar
Af Torben Rasmussen
På 17" så er det med garanti en skærm baseret på TN paneler og kvaliteten vil være derefter. Mit gæt på en udsalgspris på et sådant TV vil være omkring 2500 kr. men jeg har ikke set den omtalte type til salg noget steds.

Hvis den kun er 16 mm tyk, så må den have en ekstern strømforsyning og det er ikke noget man normalt finder i en butik.
Af Ryan
Nu så jeg det i aktion. Har et sharp 46" xd1e på kabeltv, som jeg nogenlude sammenlignede med.. og blev faktisk overrasket over kvaliteten på billedet, altså på 17"eren.. Og så vidt jeg fik at vide, så stod den i 6400kr.. En smule højere end 2500..

Og ja, den havde ekstern strømforsyning..
Brugeravatar
Af Torben Rasmussen
Fik du et mærke og modelnummer på den? Hvordan var betragtningsvinklen nedefra?

Du kan jo lave det samme setup selv ved at købe en fladskærm og en ekstern TV-tuner. Du kan sagtens få 17 eller 19" fladskærme der har samme tykkelse, men du mister dog muligheden for at have alt samlet ét sted. Den løsning kan fås for ca. 2500 kr.

Mit eget 17" LCD TV koster i dag ca. 2.300 kr. men det er dog ikke 16 mm tykt pga. strømforsyningen.