Debat og råd om TV-skærme. Alt hvad der handler om køb og brug af fladskærme

Redaktører: AndreasL, Moderatorer

Brugeravatar
Af bendix
Jeg har nu et CX 65” med Beosound Stage

Har lige bestilt et 65” G4 men overvejer istedetfor et 77” . For at finansiere pris differencen overvejer jeg at sælge Beosound Stage. Men det er selvfølgelig en kraftig nedgang af lydkvalitet. Men når jeg tænker over det, så er det yderst sjældent vi egentlig bruger det på høje volumen.

Kan man evt tilføje en Subwoofer trådløst til G4

Og hvordan er lyden egentlig i G4
Hejsa bendix

Generelt set er tv-højtalere ikke imponerende - specielt ikke LG’s - når du kommer fra/er vant til en god soundbar. Har hørt ret hæderlige tv-højtalere på et par Sony tv, men vi er stadig laaaangt fra soundbar :p

Det kan være en udfordring at koble en subwoofer til tv uden en ‘mellem-enhed’, der håndterer signaler imellem dem. Dog har jeg tidligere set det gjort på to måder:

1. Benytte optical som out og/eller in imellem tv og subwoofer. Her kan der være behov for en omformer hos den ene eller anden enhed, f.eks. i form af et 3.5 jackstik.

2. Benytte 3.5mm jackstik som out og/eller in imellem tv og subwoofer.

Kræver selvfølgelig sub og tv understøtter de respektive udgange/indgange.

Vedkommende fortalte at det fungerede helt fint. Jeg har dog aldrig fundet ud af, hvor ‘godt’ det faktisk er. Typisk er sub’s heller ikke bygget til den slags setups, så udover kvaliteten i lyden fra subwoofer (fordi enheden der normalt håndterer signalet imellem tv og sub ikke er til stede i det her setup), ved jeg ikke hvordan eller hvor godt subwooferen faktisk håndterer det.

Personligt ville jeg søge et kompromis, så du ikke går fra ‘top til bund’ i lydkvalitet pga. tv-højtalere. Et kompromis ala: gå efter din indskydelse med 77” tv og sælge Soundstage for prisdifference, og så finde en alternativ soundbar (med subwoofer) til billigere penge. Så får du det bedste kompromis fra begge verdener :)
Senest rettet af Tabula Rasa 03 apr 2025, 08:57, rettet i alt 2 gange.
Så lidt da :)

Hehe, ja tænk da lidt over det. Kan godt forstå du er tilbageholden med at komme af med din Soundstage. Men jeg ville også selv hælde mere til et større tv :p

Omend lyd altid er subjektiv, synes jeg selv, at man kan finde soundbar- eller speaker-setups, der vil give rigtig fin og god lyd, og som ligger under Beosound stage prisniveau - i særdeleshed, hvis du ikke har for vane at blæse volumen helt op (gør jeg heller aldrig selv…hehe). Æstetikken er selvfølgelig en anden sag, som ofte spiller ind, når man enten har eller overvejer B&O produkter. :)
Af Ddur
Jeg har selv kombinationen 77” LG G4 og Beosound Stage. Jeg kunne ikke selv forestille mig at gå over til de indbyggede højtalere. Kvalitetsforskellen er alt for markant, også selvom jeg heller ikke – af hensyn til naboerne – anvender høj lydstyrke.

Husk i øvrigt at afskrivningsperioden for en højtaler er mindst dobbelt så lang som for et tv.