09 mar 2025, 12:04
#367116
Hej!
Jeg er brændt inde med et problem, som jeg simpelthen ikke kan løse, og det er ikke så enkelt at spørge om i en butik da det handler om hvordan enheder arbejder sammen.
Jeg har et setup med et Samsung QE65Q8DNA, et Apple TV4 A1842 (32GB) og en Sonos Arc. Apple TV kører på HDMI2, Sonos via HDMI4. 2160p UHD 50hz HDR10 4:2:2.
Typisk bruger jeg Samsung standard fjernbetjeningen.
Jeg bruger Norlys App på Apple TV til at se TV.
Det har kørt fint længe, men pludselig oplever jeg at når jeg tænder for TV, så kommer der en Samsung besked på skærmen "Apple TV HDMI 2 - No Signal (check cable connections osv osv) - SOURCE" - Typisk går der 5-10 sekunder så kommer billedet frem (Norlys app TV), nogle gange må jeg trykke på "SOURCE" for at der sker noget.
Jeg mistænker en Apple TV update, men har været igennem et hav af kombinationer på Samsung og Apple, men uden held. Har også skiftet HDMI porte, gået på 4:2:0, HDR->SDR->1080p osv osv.
Jeg kan få det helt væk hvis jeg slår HDMI-CEC fra, så kommer billedet prompte, men så er der ikke lyd via Sonos og jeg kan ikke bruge fjernbetjeningen i appen ;-)
Andre der har oplevet dette? Og løst det?
Overvejer at købe en ny Apple TV 4K boks, også for at få en bedre fjernbetjening...
Håber dette forum kan hjælpe :-)
Mvh
Helge Tengstedt
Jeg er brændt inde med et problem, som jeg simpelthen ikke kan løse, og det er ikke så enkelt at spørge om i en butik da det handler om hvordan enheder arbejder sammen.
Jeg har et setup med et Samsung QE65Q8DNA, et Apple TV4 A1842 (32GB) og en Sonos Arc. Apple TV kører på HDMI2, Sonos via HDMI4. 2160p UHD 50hz HDR10 4:2:2.
Typisk bruger jeg Samsung standard fjernbetjeningen.
Jeg bruger Norlys App på Apple TV til at se TV.
Det har kørt fint længe, men pludselig oplever jeg at når jeg tænder for TV, så kommer der en Samsung besked på skærmen "Apple TV HDMI 2 - No Signal (check cable connections osv osv) - SOURCE" - Typisk går der 5-10 sekunder så kommer billedet frem (Norlys app TV), nogle gange må jeg trykke på "SOURCE" for at der sker noget.
Jeg mistænker en Apple TV update, men har været igennem et hav af kombinationer på Samsung og Apple, men uden held. Har også skiftet HDMI porte, gået på 4:2:0, HDR->SDR->1080p osv osv.
Jeg kan få det helt væk hvis jeg slår HDMI-CEC fra, så kommer billedet prompte, men så er der ikke lyd via Sonos og jeg kan ikke bruge fjernbetjeningen i appen ;-)
Andre der har oplevet dette? Og løst det?
Overvejer at købe en ny Apple TV 4K boks, også for at få en bedre fjernbetjening...
Håber dette forum kan hjælpe :-)
Mvh
Helge Tengstedt
