Debat og råd om TV-skærme. Alt hvad der handler om køb og brug af fladskærme

Redaktører: AndreasL, Moderatorer

Brugeravatar
Af LarsA1
Hej alle
Jeg har et Samsung 55F8005 fra 2013 i soveværelset og tænker på at købe et nyt, budget max 5500-6000.
Jeg har kigget på TCL 55QM8B MiniLed og TCL 55’’ QM6K QD-Mini LED QLED
Kan i hjælpe med fordel og ulemper?
Og skal jeg se mod andre fabrikanter?
Den skal bruges til at se serier og film på.

Om der rent billede mæssigt er stor forskel på mit gamle fra 2013 vs QD miniled. Lyden er jeg ligeglad med jeg har en soundbar.
Og tak for svar😊

Hilsen
Lars :)
Senest rettet af LarsA1 28 feb 2025, 09:09, rettet i alt 3 gange.
Af Supergris
F8005 til soveværelset virker da som en fornem løsning, med mindre du overvejende ser materiale i HDR?
Hvis det er på grund af smartdelen, så overvej en ekstern løsning.
Hvad forventer du med hensyn til køb af et nyt TV?

Ellers er du på rette vej, med det budget du har opgivet...
Af PeterD
Supergris skrev:F8005 til soveværelset virker da som en fornem løsning, med mindre du overvejende ser materiale i HDR?
Hvis det er på grund af smartdelen, så overvej en ekstern løsning.
Hvad forventer du med hensyn til køb af et nyt TV?

Ellers er du på rette vej, med det budget du har opgivet...
Tænker måske at trådstarter blot overvejer om det kan betale sig at skifte fra en god LCD/LED skærm til nyere betegnelser som "QD" og "MiniLED" og om der er nogen forbedringer overhovedet når der ses film og tv ?

De fleste andre fabrikanter er vel dyrere end de nye medspillere på marked her i 2025, eller ?
Brugeravatar
Af LarsA1
Ja Peter. Det er faktisk det jeg mener. Om der rent billede mæssigt er stor forskel på mit gamle fra 2013 vs QD miniled. Lyden er jeg ligeglad med jeg har en soundbar.
Og tak for svar😊
Brugeravatar
Af IT-Bruger
LarsA1 skrev: 26 feb 2025, 20:42 Hej alle
Jeg har et Samsung 55F8005 i soveværelset og tænker på at købe et nyt, budget max 5500.
Jeg har kigget på TCL 55QM8B MiniLed og Hisense 55U7NQ MiniLed.

Hilsen
Ligger budgettet helt fast? Har et Mini-LED i tankerne, men prisen ligger ca 21 % over de 5.5K - dvs 6.666 kr sat ned fra 9999 kr. Her er tilbuddet hos EL-Salg.

Efter min mening det non-OLED der giver det mest naturlige og farveægte billede. Ville til enhver tid tage det over de dyreste QLED/MiniLED fra feks Samsung og Sony. Parret med AppleTV bliver det næppe bedre.
Af PeterD
IT-Bruger skrev: 28 feb 2025, 01:39
LarsA1 skrev: 26 feb 2025, 20:42 Hej alle
Jeg har et Samsung 55F8005 i soveværelset og tænker på at købe et nyt, budget max 5500.
Jeg har kigget på TCL 55QM8B MiniLed og Hisense 55U7NQ MiniLed.

Hilsen

Efter min mening det non-OLED der giver det mest naturlige og farveægte billede. Ville til enhver tid tage det over de dyreste QLED/MiniLED fra feks Samsung og Sony. Parret med AppleTV bliver det næppe bedre.
Ja, bla. Samsung er nu hoppet med på OLED vognen efter mange år at have forsøgt at brande deres forskellige LCD modeller som en ny teknologi som SUHD og QLED som på fuld højde med OLED.

Må se hvornår kineserne kommer med deres OLED skærme. De skal ikke vente for længe