Debat og råd om TV-skærme. Alt hvad der handler om køb og brug af fladskærme

Redaktører: AndreasL, Moderatorer

Hej
Her til aften oplevede jeg, at der gentagne gange dukker et “display” op på mit TV. Det er ikke mig, eller andre i husstanden, der gør det. Vi har prøvet at tage batterierne ud af fjernbetjeningen, nulstille TV og snakkede med naboerne, om de havde fået noget nyt, der lavede balladen.
Er der nogen, der ved, hvad det er og vigtigst - hvordan vi får det stoppet. Det er s…. Irriterende ..
Har vedhæftet billede
Vedhæftede filer
IMG_7618.jpeg
IMG_7618.jpeg (2.19 MiB) Vist 2163 gange
Kan det være noget så simpelt som at trykke på tilbage knappen.
Radiomanden skrev: 11. feb 2025, 10:20 Kan det være noget så simpelt som at trykke på tilbage knappen.

Vi kan slet ikke styre det med vores fjernbetjening.
Det kommer og går af sig selv. Med alt mellem 10 sek og 5 min mellemrum.
Nogle af gangene bliver der ligesom trykket til siden på det - men det er ikke også.
Da vi slukkede fjernsynet for at sove, tændte det af sig selv. 2 gang i streg.
Der skrives at nulstilling er prøvet, er det sådan det er gjort.?

Tryk på knappen HOME, og vælg derefter [Indstillinger] — [Enhedspræferencer] — [Gendan] — [Nulstilling af fabriksdata].

Nulstil indstillingerne i brugermenuen
Brugermenuen er designet til den gennemsnitlige bruger. At udføre en fabriksnulstilling her er helt sikkert. TV’et nulstiller alle aktuelle indstillinger og gendanner de oprindelige indstillinger fra operativsystemets hukommelse. Den eneste ulempe er, at du skal konfigurere alle indstillinger igen, herunder netværksparametre, Bluetooth-enheder, Smart Hub og kanaler. Grundlæggende vil dit TV være som nyt, som når du tænder det for første gang. Der vil ikke ske noget dårligt med dit TV, hvis du nulstiller det til fabriksindstillingerne via brugermenuen.

Modeller fra 2019-2024 Samsung R, T, A, B, C, D serier
1. Gå til Menu.
2. Vælg Indstillinger.
3. Vælg Alle indstillinger.
4. Gå til Generelt og privatliv.
5. Vælg Nulstil.
6. Indtast sikkerhedspinkoden (standard 0000).
7. Bekræft ved at vælge Nulstil.
8. TV’et slukker og viser den oprindelige opsætningsmenu.
Det skulle ellers gøre at det blev som da det var fra fabrikken, når det er helt nulstillet.
Har du prøvet at slukke helt for TVet ved stikkontakten i flere minutter? Hvor gammel er tvet?

Men jeg har haft Samsung tv i nok 30 år men ikke oplevet noget lign.
Når det er blevet nulstillet, så burde det være som da det var nyt.
JornH skrev: 11. feb 2025, 15:22
Men jeg har haft Samsung tv i nok 30 år men ikke oplevet noget lign.
Ałligevel vildt nok. Trofast kunde.
Aldrig overvejet noget andet ?

Men hvis alt spiller sammen. Mobil, tablet, anlæg osv. er det lækkert med samme mærke
Jeg tror nok mine forældre i gl. dage havde et philips tv, men jeg har aldrig selv købt andet end Samsung og jeg er efterhånden oppe i alderen… :)

Btw, nu bliver jeg igen logget ud hele tiden, det virkede ellers i lang tid…

Men vedr. hendes Samsung, hvis en nulstilling ikke virker må hun jo prøve noget andet… jeg har aldrig nulstillet mine Samsung tv’ men somme tider helt slukket dem…
TV’et er fra 2019.
Vi har 3 Samsung-tv i huset, og har aldrig oplevet det på de andre skærme.

Jeg ringede til Samsung Support i dag og brugte 30 min med en meget søde kvinde, som prøvede at nulstille det og diverse andet - stadig uden effekt.
Hun kunne ikke forklare, hvad der skete.
Så nu kommer der en servicemand og kigger på det.
Post lige hvad det var der var i vejen, så andre kan få gavn af det.
CecilieFriisSimonsen skrev: 11. feb 2025, 22:03 Så nu kommer der en servicemand og kigger på det.
Har I en form for udvidet forsikring, ellers må man sige det er en service, man normalt ikke kan forvente af et TV fra 2019?
Måske de selv er nysgerrige?
Jeg forestiller mig, der er tale om en defekt, så ikke noget I umiddelbart selv kan gøre...