Debat af mediebokse, mediestreamer og mediecentre. Platforme, apps, streaming.

Redaktører: AndreasL, Moderatorer

Når jeg tilslutter ovenstående til hinanden via DVI -->HDMI i 1280x720 (fjersynet understøtter HD@720p) får jeg et meget grynet billede, film er i og for sig udmærket men speciel tekst er meget udtydeligt - nærmest som en LCD skærm der ikke kører nativ opløsning.

I min manual (der dog både dækker den 32" udgave jeg har og så de 37" og 40" udgaver der har full HD understøttelse) står der at fjernsynets native opløsning er 1360x768 - men jeg kan kun bruge opløsningerne 1080x768 og 1900x1020 mellem 1280x720.

"Just scan" indstillingen (som jeg har forstået aktiverer 1:1 pixelmapping) er slået til på fjernsynet.

Når jeg går ind i nvidia controlpanel under "manage custom resolutions" og prøver at create en opløsning på 1360x768 får jeg en fejlbesked hvis jeg vælger scaling type som "display" - vælger jeg scaling type som adapter laver det åndsvage program konsekvent de 768 om til 520 - hvilket naturligt nok giver et endnu mere mudret billedet.

Nogen der har nogle gode tips - for er ved at være lidt desperat :)

Skal siges at billedet tilsyneladende er rigtig skarpt ved genstart og i BIOS (altså ved noget der hedder 640x480) ved ikke lige hvorfor det er tilfældet...