Debat og råd om TV-skærme. Alt hvad der handler om køb og brug af fladskærme

Redaktører: AndreasL, Moderatorer

Brugeravatar
Af Radiomanden
Det er så Google TV som det nu hedder i stedet for Android, men lige som Android, så kan der også om nødvendigt Castes til det. Hvorvidt det så er smart at købe et sådan er en anden sag, der er mere fornuft i at købe en extern smart enhed, den er billig at udskifte når det bliver nødvendigt.
Af henrik.yde
Det kunne jo være at trådstarter har behov for et TV, så hjælper det jo ikke meget med en extern enhed i form af en boks.
Brugeravatar
Af Radiomanden
En extern enhed til det TV man nu køber.TV opdateringer hænger ikke på træerne, opdateringer til en extern enhed sker derimod.
Af henrik.yde
Det har vi jo talt om flere gange før, Google TV/Android bliver opdateret tit og ofte ifht andre TV OS. Så der er jo (absolut) ingen grund til at købe en boks før det er nødvendigt.
Brugeravatar
Af Radiomanden
Det burde ikke være tilladt det er ågerpris.
Af LarsCJ
Boligcenter tager 1.129 kr. for levering af den nævnte model - men er samlet set stadig 850 kr. billigere end nærmeste konkurrent (Computersalg). Problem?

Android Tv / Google Tv er i øvrigt ikke en forudsætning for Chromecast, de fleste LG (WebOS) modeller efter 2022 har også Chromecast. De ellers ikke anbefalelsesværdige Philips TV med TitanOS er desuden kompatible med Chromecast via en app.
Brugeravatar
Af KimKaos
Det kan godt være at i dette tilfælde så er den samlede pris lavere end den nærmeste konkurrent - men generelt er den samlede pris næsten altid meget højere og de bruger den absurd høje pris på porto til at få deres salgspris til at fremstå kunstig lav.

Det er i min bog på grænsen til fup. På den baggrund fraråder jeg altid folk for at handle med dem

Dertil kommer deres returpolitik - man mister både den betalte fragt samt selv skal betale for returfragt - modsat f.eks. Power der både sender og henter dit tv og du får alle dine penge retur

Kort og godt - det kan blive rigtig dyrt at handle med Boligcenter.
Brugeravatar
Af Radiomanden
Det lyder bestemt som et sted der ikke er værd at røre ved.
Brugeravatar
Af KimKaos
Radiomanden skrev: 27 jan 2025, 14:26 Det lyder bestemt som et sted der ikke er værd at røre ved.
Jeg vil personligt ikke handle med dem - Det kan være de er helt ok men det kan blive dyrt hvis man fortryder eller ens vare er defekt

Jeg har handlet med andre der har en langt bedre politik når det kommer til både levering og returnering og jeg mener at man skal være smart med ens penge når man handler

Så jeg kan kun opfordre folk til at læse grundigt på handelsbetingelserne og regne på hvad worst-case scenarioet kan risikere at koste én og så på den baggrund beslutte hvem man skal handle med