Debat og råd om TV-skærme. Alt hvad der handler om køb og brug af fladskærme

Redaktører: AndreasL, Moderatorer

Af ErikAA
Hej
Jeg er på udkig efter en opgradering til vores 12 års gamle Panasonic.

Vi vil gerne undgå en ekstern soundbar på grund af stedet hvor tv'et skal hænge.

Vi skal primært streame via Apple TV og Google.

Jeg har kigget lidt på Philips Ambilight TV OLED909 55"
-men er i tvivl om der er andre gode alternativer, som måske endda er det bedre TV.

Hvad siger I?
Brugeravatar
Af Rasmus Larsen
Ser man bort fra Bang & Olufsen, så er det nok Philips OLED909 og Panasonic Z95A, du skal kigge på.

Til begge er der mulighed for tilslutte en normal subwoofer via hovedtelefon-stikket. Til Philips'en kan man også tilslutte baghøjttalere trådløst via DTS Play-Fi platformen.
Af PeterD
ErikAA skrev: 14 jan 2025, 08:56 Hej
Jeg er på udkig efter en opgradering til vores 12 års gamle Panasonic.

Vi vil gerne undgå en ekstern soundbar på grund af stedet hvor tv'et skal hænge.

Vi skal primært streame via Apple TV og Google.

Jeg har kigget lidt på Philips Ambilight TV OLED909 55"
-men er i tvivl om der er andre gode alternativer, som måske endda er det bedre TV.

Hvad siger I?
"12 år alligevel !!" *Snøft!* :(

Audiofile personer finder ofte Philips modeller interessante, netop pga højtalerne
Af Supergris
Ja, og ved du hvad PeterD, min kammerat har lige skrevet til mig, at de skal flytte, og vil i den ombæring gerne købe et nyt TV i stedet for det gamle, som stadig virker.
Der er tale om et 13-år gammelt Samsung...

Den med audiofile og Philips TV, den har jeg aldrig hørt før.
Noget du kan uddybe?
Brugeravatar
Af Radiomanden
Nej det er det ikke B&W er gode til lyd.
Af Supergris
PeterD skrev: 15 jan 2025, 06:11 Ved ikke hvorfor det skal drejes over på et andet i Samsung når folk nu nævner Philips og Panasonic
Fordi du meget ofte stiller spørgsmål ved kvaliteten af specielt Samsung, og glorificerer Panasonic (deres plasmaer var fortræffelige), men som jeg flere gange har prøvet at fortælle, så laver de fleste TV-producenter både gode TV og dårlige TV, så i stedet for mærket, vil jeg mene, det mere er modellen, der burde lægges fokus på, hvilket selvfølgelig er svært, da man jo ikke kan læse i manualen eller kigge efter specs., når man snakker bygge- og komponentkvalitet.
Om det er et godt TV er desværre først noget, man som regel finder ud af med tiden, og så er fælden jo klappet...
Brugeravatar
Af Radiomanden
Har da ikke haft problemer med mit, i de år der er gået, og det holder da sikkert en del år endnu.
Brugeravatar
Af Huleboer
PeterD skrev: 14 jan 2025, 17:39
Audiofile personer finder ofte Philips modeller interessante, netop pga højtalerne
Som audiofil vil jeg vove den påstand at indbyggede højttalere er komplet irrelevant når der skal købes skærm.
Uanset hvilket brand der bliver påklistret ;)
Brugeravatar
Af Radiomanden
Ja, det vigtigste er jo billede, lyd kan altid forbedres med externe enheder.