Debat og råd om TV-skærme. Alt hvad der handler om køb og brug af fladskærme

Redaktører: AndreasL, Moderatorer

Af janstef
Jeg har appsen Viaplay installeret på Samsung Q60R. Når jeg vil benytte Viaplay går der en rum tid inden den starter, og når jeg så endlig vil afspille fx en serie, hakker den i det, går i stå ustandselig.
Det egælder forøvrigt også andre appser, som TV2play, Hbo, DRTV osv.
MEN!
Benytter jeg min OnePlus Nord og cromecaster til fjersynet, er der ingen problemer. Alt kører fint uden stop eller afbrydelser.
Hvad er der galt med Samsung??
Det kan sagtens skyldes at det ikke har tilstrækkelig processor kraft til at afvikle App's ordentligt. Det har nogle år på sig, det er fra 2019.
Jeg har en ældre Samsung kører uden problemer har du kabel fro routeren til TVet?
Kabel eller ej, det skulle ikke gøre en forskel, bruger kun Wi-Fi, der er rigeligt signal. Så er der fint signal og god hastighed kan det ikke være årsagen.
Radiomanden skrev: 12 jan 2025, 22:00 Kabel eller ej, det skulle ikke gøre en forskel, bruger kun Wi-Fi, der er rigeligt signal. Så er der fint signal og god hastighed kan det ikke være årsagen.
Jeg må indrømme at jeg langtfra er enig i den betragtning.
Jeg har prøvet at køre med WIFI på en fladskærm der er nyere end trådstarters. Jeg ender altid ud med at kable den til nettet, ja det er bøvlet, men forbindelsen bliver stabil uden udfald.
Tror det har noget at gøre med først og fremmest afstanden til routeren, som hvis du skal bruge højhastigheds WIFI (5 GHZ) ikke må overstige 7,5 meter.
Dernæst (Denne påstand er udelukkende et udtryk for min personlige mening) vil jeg mene at mange af de WIFI antenner der sidder i fladskærme ikke ligefrem er blandt de bedste. ;)

Mvh Provinsen.
Jeg har mesh hvor satelitten befinder sig 1 meter fra tv'et. Routeren befinder sig langt væk fra tv'et, så kabling kommer ikke på tale.
Ja, i forbindelse med omlægning til fiber blev routeren genstartet flere gange.
Og ja, der sker automatisk opdatering af software.
Tak for alle de gode forslag. Jeg hælder mest til at modellen er gammel og træt med en udslidt wifiantenne. Så afsted til elpower og købe et nyt Tv. Endnu engang tak for hjælpen
Der kan jo også købes en extern enhed til det smarte, så hvis TVet ellers er fint, så vil det da være at foretrække rent økonomisk i hvert fald.
"Der kan jo også købes en extern enhed til det smarte, så hvis TVet ellers er fint, så vil det da være at foretrække rent økonomisk i hvert fald."
Hvilken slags extern enhed tænker du på??
Der er 2 muligheder, Android TV/Google TV eller en ATV.

PS: Brug Citat funktionen når du vil Citere.
ATV er roden til alt ondt, mange skriver de har problemer der med, mit forslag købe en Nokia Medie 8010 boks…de koster begga ca. en 1300 kr. billigere end et nyt TV…