Debat af TV-lydsystemer, soundbarer, surround og Hi-Fi, når lydoplevelsen skal løftes

Redaktør: Moderatorer

Kan se i jeres test af Samsung Soundbar at der er 2 modeller - HW-Q990D og HW-Q995D, og i skriver at Q995D er Nordisk og Q990D er International.
Hvad er forskellen på dem, foruden prisen?

Mvh
Bo
Det kunne være parnell import.
Det blev vel til den laveste pris.
BoNielsen skrev: 21 dec 2024, 17:01 Det blir den til den lave pris (godkendt af overkommandoen)
Har haft et Samsung setup (Samsung HW-K960) med baghøjttalere for 5-6 år siden. Det var før Samsung indledte samarbejdet med Harman Kardon som løftede lydkvaliteten op til nye højder.
Udskiftede det setup med det nuværende Sony HT-ZF9 ligeledes med baghøjttalere. Bemærkede fra dag ét at sættet fra Samsung lød meget bedre til film og især musik.

Hos Rting er det Samsung sæt du har bestilt, testet som det bedste i klassen og til prisen. Det skulle især udmærke sig ved dialog og film - discipliner hvor de opnåede højeste score blandt 214 testede soundbars. Til musik tildeler de HQ-Q990D 8.5/10 kun overgået af et par sæt fra Bose som fik 8.6 og 8.8. Her finder du Rtings anbefalinger og testresultater.

Skriv gerne et par ord når det er landet i stuen, sat op og indstillet ifht jeres indretning og plads :)
Jeg dette Samsung Hq-q995 sæt på prøve lige nu. Kommer fra Sony,s topmodel fra 2018 Ht-st5000.

det positive er Samsung qd90c oled og soundbar spiller 100procent da det er samme mærke.så det spiller bare altid havde tit lydproblemer med det pludselig kom en hyletone og måt Genstart soundbaren. Dialogen er virkelig god på Samsung os bedre end på Sony og atmos effekten er os meget bedre da der baghøjttalere her gør en kæmpe forskel. Men så ophører det positive os.

Samsung,s sub er mega upræcise og slet ikke i nærheden af Sony,s plus den slet føles kraftig nok til slagkraftig film det faktisk så stort problem at jeg nok bruger returretten da den sub er så rig ringe og upræcis. Forstår ikke alle der anmelder den skam roser den når bassen/sub er sådan en flad fornemmelse forhold til mit gamle Sony dog er det et kæmpe løft med baghøjttalere men den sub er bare en ommer har prøvet alle indstillinger og men skal skruge meget højt op før den begynder og buldre bare lidt plus den er ret u pracis. Det mega ærgerligt for resten af systemet er mega fedt men meget af oplevelsen går tabt med den sub desværre. Så den ryger nok desværre retur en film uden ordentlig buldre/bas er lidt en flad fornemmelse bare min mening