Debat og råd om TV-skærme. Alt hvad der handler om køb og brug af fladskærme

Redaktører: AndreasL, Moderatorer

Af Sonex64
Var i power igår til black friday for at købe et nyt 65 tommer til stuen. havde engtlig udset mig et lg tv jeg havde set på tilbud men sælgeren i butikken fik mig afligevel overtalt til at købe dette cepter tv, da han sagde han kunne give mig en god pris på 6000kr. var engtlig godt tilfreds lige ind til om aften da jeg ville se film og det er som om at når der filmes tæt på ansigter der bevæger sig kommer der mærkelig gul agtig farve.
Nogen der ved om det her bare er et ringe tv billed messing eller om det kan have noget med indstillinger at gøre alt andet ser fint ud med billed lige undtagen ansigter tæt på der bevæger sig
https://www.power.dk/tv-og-lyd/tv/cepte ... p-3131187/
Brugeravatar
Af Radiomanden
Om det er godt eller dårligt.? Det Mærke kommer fra samme firma som står for Medion og Lenovo. Men du skal ikke lade en sælger overtale dig til noget bestemt, grunden til at han gør det er for at få en større bonus, eller at det er varer de gerne vil af med hurtigt, du fik jo også et tilbud på prisen, det kan en sælger ikke gøre på egen hånd.
Af Sonex64
Er engtlig godt tilfreds med tvet lige på nær når noget er filmet tæt på og bevæger sig så er det som om farverne bliver mærkelige ved dog ikke om det er dårlig panel eller ligende eller om det er noget man kan ændre med indstillinger
Brugeravatar
Af Radiomanden
Det har ikke en høj opdaterings hastighed, det er kun 60 Hz. Hvad farver angår, så skal der jo skrues på det før det er som det skal være, det er det jo ikke lige ud af kassen.
På You Tube er der mange videoer til brug for indstilling, af diverse, Farve, lys, kontrast og andet. Så start med at bruge dem til at indstille med.
Hvilket billedprofil er det stillet til.? brug biograf, eller hvad det lige kaldes for på det fabrikat.
Af henrik.yde
Hvis jeg var dig ville jeg benytte mig af returretten og få pengene tilbage, eller få det byttet til noget bedre. Cepter er Powers eget mærke, og sælgeren har sikkert fået en bonus for at få det afsat.
Af Sonex64
Må tage der op med den igen og bytte til noget andet for har prøvet at sætte den til biograf men det er det samme
Brugeravatar
Af Radiomanden
Ja det sker desværre meget ofte at det er sådan, der sælges det som giver bonus eller som man gerne vil af med hurtigt.
LG som du jo kom efter er længder bedre. Dog er Google TV bedre end Web OS, men det er så klart det næste bedste.

At du bruger Biograf profilen gør det ikke af sig selv, det er det bedste udgangspunkt for indstilling.
Brugeravatar
Af Radiomanden
Det er så med Titan OS, det er ikke videre brugbart.
Af henrik.yde
Ja, men det løses nemt med en Chromecast, eller boks. Ellers har TCL også noget lignende, med Android/Google TV, dog lidt dyrere, og så begynder man alligevel at nærme sig prisen på OLED708.
Brugeravatar
Af Radiomanden
Ja jeg hænger mig heller ikke i hvilket OS der er på et TV, når der haves en Google TV TV boks som også er billig når den forældes.
Af Sonex64
Mange tak for hjælpen nu er det retunert så må jeg se her næste weekend hvad der er at finde til omkring de 6000kr kan se Phillips tvet er udsolgt