Debat og råd om TV-skærme. Alt hvad der handler om køb og brug af fladskærme

Redaktører: AndreasL, Moderatorer

Af Quarker
Hej
Jeg har et 55" OLED55C7V som efterhånden er blevet 7 år gammelt.
Jeg overvejer at købe nyt da det har fået lidt striber.
Men hvad får jeg eller ud af købe nyt i forhold til OLED55C7V hvis jeg f.eks. køber et nyt 55" OLED for ca. 15.000?
Bedre billede, lyd, menu, teknik osv?
I bund og grund - hvad er sket i de sidste 5 år i et 55" for omkring 15.000 kr?

På forhånd tak for hjælpen.
Af HrJensen1
Smart tv delen er blevet hurtigere, hvis man bruger den - men billede og lyd og er der ikke væsentlige ændringer. OLED er OLED, og det ser altid hammergodt ud - selvfølgelig afhængig af hvad materiale du kaster i nakken på den :)
Så hvis du kan leve med striberne et halv års tid endnu, kan det være at 55'eren hopper under 8.000 igen, og måske endda mulighed for en upgrade til 65" til under 10.000
Af Supergris
15.000 kr. for et 55" er overbetalt!
Hvis du ønsker at få at vide, hvad du får med et moderne TV, så læs en af de tests der ligger frit tilgængeligt herinde og andre steder.
Dit budget rækker til topmodellerne, som enten har et panel med QD-OLED eller et WOLED med MLA, hvor den største forskel er betydeligt større lysstyrke i forhold til de mere standard udgaver, hvilket specielt giver sig til udtryk ved materiale med HDR, hvor det virker mere overbevisende...
Af PeterD
Ja, et LG G4 eller Sony A95L er noget af det bedste du kan få for dine penge.

Den 29 november er det Black Friday. Vi kan håbe på butikkerne forkæler os og nedsætter priserne på disse modeller.
Enig med de andre. Du kan købe fra øverste hylde med det budget, så kig efter MLA OLED og QD-OLED, hvor udviklingen er sket ift. dit C7. Det er modeller som LG G3 og G4, Philips OLED909, Panasonic MZ2000 og Z95A samt Sony A95L og Samsung S90C/S93C/S94C og S95D.

Og så synes jeg du skal glemme Smart-delen i skærmene. Tilføj i stedet Apple TV 4K. Den kan gemmes af vejen og styres med TV'ets fjernbetjening – eller vice versa.

Vent til Black Friday.