Til al snak om Apple TV - Apple's medieboks til tv-skærmen

Redaktører: AndreasL, Moderatorer

Brugeravatar
Af karuso
Kan ikke få 5.1 lyd, har genstartet appletv negativt,alt andet fungere netflix m.m. er. Ok. Sat direkte i tv Philips oled 908 er det kun mig eller?
Har du set efter om lydindstillingerne er rigtigt sat op.?
Brugeravatar
Af karuso
Ja,jeg synes jeg har været hele vejen rundt,appletv er i hdmi3 har prøvet både 1og 2, men nu har jeg set på nettet at der flere der har problemer.
Apple tv er heller ikke et must,det er bare et lidt bedre billede.det er bare det at det virker med med indbyggede aps
Hvad har du som lydkilde.?
Den har jo HDMI tilslutninger, så det skulle da virke fint når den er tilsluttet der.
Brugeravatar
Af karuso
Ja det er underligt, det har altid virket før, troede en overgang det måske var det nye tv, er efterhånden sikker på det kan være en opdatering fra Apple eller det konflikter med noget atmos halløj, irriterende er det sådan noget skal bare virke, måske en skønne dag
karuso skrev: 17 okt 2024, 19:01 Ja det er underligt, det har altid virket før, troede en overgang det måske var det nye tv, er efterhånden sikker på det kan være en opdatering fra Apple eller det konflikter med noget atmos halløj, irriterende er det sådan noget skal bare virke, måske en skønne dag
Det er jo ikke nødvendigvis at TVet videresender Multikanal lyd til det tilsluttede anlæg, det kan meget vel kun være 2 kanal (Stereo),
Hvad er det stillet til.? Stil det til Multikanal, virker det så.?
En del brugere oplever tilsyneladende fejl med 5.1 lyd sammen med visse kombinationer af TV/receivere i tvOS 18.0, ligesom du gør. Vi har ikke kunnet genskabe problemet hos os.

Det er efter sigende løst i de seneste tvOS 18.1 betaer. Den offentlige udgave af tvOS 18.1 frigives sidst på måneden.

Fejlen rammer ikke Dolby Atmos.