Debat og råd om TV-skærme. Alt hvad der handler om køb og brug af fladskærme

Redaktører: AndreasL, Moderatorer

Vi har fået et underligt issue med vores Samsung TV.

Når vi starter en udsendelse i Viaplay, så zoomer billedet ind:
Billede

Det sker ikke i menuen i Viaplay, og det sker ikke i andre apps.
Det sker heller ikke hvis vi logger på samme viaplay på en PC eller telefon, det erudelukkende på fjernsynet.

Nogen der kan lure hvorfor det sker?
Det er som om det ikke kan finde det rigtige format at vise det på, er det App på TVet eller en extern enhed.? Hvilket format er der valgt på TVet, Auto, 16:9 eller andet.
Så skulle formatet være låst, til korrekt visning, hvilke andre formater er der, ikke at jeg tror at det ændrer noget, med prøv dem. Det er underligt at der ikke vises i korrekt format.
Underligt, nu når alt andet er normalt, det må så være App'en det er galt med, har du prøvet at afinstallere den og hente den igen.?
Så kan jeg ikke se hvad der kan gøres, måske andre har et bud.
Af JornH
Der er intet problem hos mig, så må nok være dit tv eller app, er det det samme på alle kampe?
Det ser ikke ud til ud fra billedet at det drejer sig om sport, men App'en generelt.
Af JornH
Har i prøvet at have helt slukket for TVet ved stikkontakten? Det må jo være en periodisk fejl…
Ja som billedet viser, så er AR korrekt, men der mangler bunden af billedet. Du får vel heller ikke underteksterne med.
Jeg kan genkende problemet.
Dette begyndte også på vores samsung tv, igår 1.oct 2024
vores tv er en ældre model fra 2021,

vi har ikke funder en løsning på problemet., vi har også prøve genindstalering og nul stilling af tv. osv.

tænker det en opdatering af appen, eller lignendet, for sjovt hvordan det lige sker inde for samme tidhorizont, for os begge.