Debat af mediebokse, mediestreamer og mediecentre. Platforme, apps, streaming.

Redaktører: AndreasL, Moderatorer

Flatpanels får den naturligvis til test. Inden vi når så langt, så er der dog kommet lidt information ud allerede fra folk, der har fået fingre i den før udgivelsen. Hermed lidt blandet:

I kassen:

BilledeKilde: reddit

Hardwaren i Google TV Streamer:

BilledeBilledeKilde: reddit

Som ses i AIDA64 appen er den bygget på en MediaTek MT8696 systemchip. Den er fra 2021 og er før brugt i streamingenheder (bl.a. 2021 Amazon Fire TV Stick 4K Max).

Der er 4 CPU-kerner og 4GB RAM. Jeg har ikke set info om GPU'en endnu. Den kører 32-bit tilstand i Android.

Der er 22GB fri lagerplads til brugeren.

Den har Bluetooth 5.1, så der kan sendes lyd til ét headset ad gangen – ikke to.
Brugeravatar
Af Radiomanden
Den får jeg i morgen såfremt at den føres hos en af de lokale pushere, ellers bestilles den, så den haves Torsdag/Fredag.
Der går allerede rygter om en 'Google TV Streamer Pro' baseret på referencer hos visse forhandlere: https://www.boulanger.com/ref/1210341

Der fremgår i Geekbench også to udgaver af Google TV Streamer, hvor forskellen dog bare ser ud til, at være, at Pro'en har CPU clocket lidt højere: https://browser.geekbench.com/v5/cpu/co ... e=22186818

Hvis vi sammenholder specifikationerne fra mit tidligere indlæg (hvor CPU'en sider 2000 MHz), så hælder jeg dog til, at Google TV Streamer Pro reelt er den vi ser nu. Geekbench viser, at benchmarks på den mindre kraftige udgaver stammer helt tilbage fra januar 2024.
Brugeravatar
Af Radiomanden
Det kan da ikke betale sig med at det der skal betales oven i prisen, forsendelse, told, moms, og hvad ellers man bliver flået for i afgifter.
Af steadi
Radiomanden skrev: 23 sep 2024, 11:48 Det kan da ikke betale sig med at det der skal betales oven i prisen, forsendelse, told, moms, og hvad ellers man bliver flået for i afgifter.
Med alt det er du alligevel et godt stykke mod et Apple Tv.

Jeg gav 600-700 kr. for seneste Google TV, da den ikke officielt var lanceret hjemme dengang jeg købte. Endte med at købe et Apple TV i stedet :D

All that said, så er jeg stadig nysgerrig på Googles bud på en ATV-konkurrent (for det er vel det, som det skal være?) . Ser frem til at læse anmeldelser.

Rasmus, er det normalt med en tre år gammel cpu i nyt hardware? Er klar over der er design og produktionstid, men det virker som en ældre cpu.
Brugeravatar
Af Radiomanden
Android TV bokse kan meget sammenlignes med en ATV, der er næppe som sådan nogen forskel.
steadi skrev: 23 sep 2024, 12:29 Rasmus, er det normalt med en tre år gammel cpu i nyt hardware? Er klar over der er design og produktionstid, men det virker som en ældre cpu.
Min fortolkning er, at Google havde planlagt at lancere den tidligere, men at den er blevet forsinket pga. Home-delen, altså Matter/Thread. Jeg kommer nærmere ind på, hvorfor jeg tror det, i min anmeldelse :)

Et andet interessant aspekt er jo, at Google går væk fra dongle-formatet, som de vel nok har været bannerfører for. Jeg har ligeledes nogle bud på årsagerne hertil.
Brugeravatar
Af giovanni008
De går væk fra Dongle formatet fordi flere og flere TVer er slankere og dongle med kort hdmi vil fysisk ikke passe bag tynde skærm.

Den nye bruger lang hdmi dvs. du kan gemme den i av reol under fjernsynet.
giovanni008 skrev: 23 sep 2024, 13:54 De går væk fra Dongle formatet fordi flere og flere TVer er slankere og dongle med kort hdmi vil fysisk ikke passe bag tynde skærm.

Den nye bruger lang hdmi dvs. du kan gemme den i av reol under fjernsynet.
Amazon, Roku og mange andre er stadig all-in på dongle formatet, så jeg tror ikke, at det er derfor. Soc'en i Google TV Streamer er i sin tid designet til dongle-formatet, så den fylder heller ikke meget.