Debat om digitale tv-kanaler, HDTV, tv-distributører og alt hvad der vedrører modtagelse af tv-signal

Redaktører: AndreasL, Moderatorer

Af Leif G
Så annoncerer Yousee igen prisstigninger med den begrundelse, at udgifterne til sportsrettigheder er steget. Men jeg har ikke nogen sportskanaler i min 'bland selv'-pakke, så hvorfor skal jeg være med til at betale for noget, jeg ikke bruger? Hvorfor sætter Yousee ikke i stedet prisen op for sportskanalerne og 'freder' os, der ikke er sportsinteresserede? Ikke mærkeligt, at de mister kunder...
Brugeravatar
Af Rasmus Larsen
Rettighedshaverne vil ikke have, at sporten ligger i særskilte pakker, så tv-distributørernes råderum er ikke stort. I stedet kommer alle kunderne til at finansiere gildet, så længe forbrugerne accepterer det (læs: ikke opsiger deres tv-pakke).

Leif, hvis du ikke har sportskanaler, kan det så overhovedet betale sig at have en tv-pakke? Der er adgang uden beregning til alle DR-kanaler og hele DR-arkivet med DRTV appen. TV 2 Hovedkanalen kan købes i løskøb til 69 kr/md. direkte fra TV 2 (og så bruger man TV 2 Play appen). Se også: Prisstigning igen? Her er alternativet til den dyre tv-pakke
Brugeravatar
Af Radiomanden
Recordere.dk skriver følgende.

YouSee tilbyder dog et alternativ til kunder, som ikke ønsker at betale for sportsindhold. Der sker ingen prisstigning på YouSee Play, hvilket giver kunderne mulighed for at fravælge det dyre sportsindhold og skræddersy deres tv-pakker efter eget ønske. Ifølge YouSee kan dette være en løsning for dem, der ønsker at reducere omkostningerne.
https://www.recordere.dk/2024/09/nu-ige ... -telefoni/
Af JornH
En anden news side kalder det et Spin eller oversat en usandhed at det skulle blive billigere for nogen, og YS Play er i forevejen ret dyrt… men jeg læser ikke BT så ved ikke hvad de skriver… stiger det 20 kr. for Grundpakken må jeg tage det med…
Brugeravatar
Af Radiomanden
Godt at man har stoppet det for flere år siden, det vil gøre sindsygt ondt i økonomien for dem der fortsat vil være med..
Play.? Nej det kan ikke betale sig, har ikke brug for hakkemad kanaler, så de eneste der kan bruges er DR og TV2 kanalerne og streaming tjenester, og det er alt for dyrt via YS.
Af Leif G
Ja, der er rigtigt gode argumenter for at droppe det gammeldags flow-tv, men jeg er egentlig meget godt tilfreds med det udvalg af tv-kanaler, jeg har valgt mig. Specielt den franske kanal Mezzo, der sender klassisk musik, opera, ballet og jazz. Desværre kan man ikke abonnere direkte på Mezzo, fx via en app (den er jo fransk, og franskmændene er vistnok ikke helt med på it-vognen). Men hvis nogen kender en måde at komme til at streame Mezzo på udenom fx Yousee vil jeg da meget gerne høre om det!
Af perstærk
Nu må vi heller ikke glemme kanal 4 og 5, som nu ligger i grundpakken. Yousee nævner dem ikke, men kunderne har vel ikke fået dem foræret.
Brugeravatar
Af Radiomanden
ja stjernedyrt, hvis jeg skulle have hvad jeg har via YS, så skulle jeg op på Play 40, i stedet slipper jeg billigere end hvad Play 10 koster.
Af Beckham
Det kan jo efterhånden ikke overraske at prisen går op. Selv er jeg kunde ved Norlys og de har jo også prisstigner on and off. Os som er interesseret i sport/fodbold har bare ikke så mange andre valgmuligheder. Hvis jeg skulle have det som jeg har ved Norlys idag via streaming pakker, så vil det blive endnu dyrere end tv pakken. Og så er der jo stadigvæk lige det med kvaliteten.....her er streamingløsningerne bare stadigvæk et niveau eller to under det almindelige kabel tv signal.
Brugeravatar
Af Radiomanden
De tjenester jeg har skal der ikke klages over det er fin kvalitet, og stabiliteten er også i orden.
Brugeravatar
Af Rasmus Larsen
Vi omtaler også nyheden om YouSees prisstigninger her på Flatpanels: https://www.flatpanels.dk/nyhed.php?sub ... 1726824291

Ift. YouSee Play, så lægger jeg vægt på, at godt nok så stiger prisen på selve Play-pakkerne ikke, men der er jo løbende regulering af, hvor mange point kanaler og streamingtjenester koster, når man skal mikse i Play. Det er en mere maskeret prisstigning.

Da YouSee Play blev lanceret i 2022 kiggede jeg i denne artikel på, om det kan svare sig: https://www.flatpanels.dk/fokusartikel. ... 1663929983
Brugeravatar
Af Rasmus Larsen
Leif G skrev: 20 sep 2024, 16:04 Ja, der er rigtigt gode argumenter for at droppe det gammeldags flow-tv, men jeg er egentlig meget godt tilfreds med det udvalg af tv-kanaler, jeg har valgt mig. Specielt den franske kanal Mezzo, der sender klassisk musik, opera, ballet og jazz. Desværre kan man ikke abonnere direkte på Mezzo, fx via en app (den er jo fransk, og franskmændene er vistnok ikke helt med på it-vognen). Men hvis nogen kender en måde at komme til at streame Mezzo på udenom fx Yousee vil jeg da meget gerne høre om det!
Jeg tror ikke, at der pt. er mulighed for at streame Mezzo udenom en tv-distributør, men et alternativ er måske Opera Vision, der mig bekendt er finansieret af EU, hvorfor tjenesten er gratis. Se her: https://operavision.eu

Der er også streamingtjenesten Met Opera fra The Metropolitan Opera. Den koster så en sjat, men der er en gratis prøveperiode, hvis du vil snuse til det. Se her: https://ondemand.metopera.org
Af Beckham
Radiomanden skrev: 20 sep 2024, 20:05 De tjenester jeg har skal der ikke klages over det er fin kvalitet, og stabiliteten er også i orden.
Det er jo super. Men så ser du jo nok ikke så meget sport?
Brugeravatar
Af Radiomanden
Det har jeg aldrig brugt hverken tid eller penge på, og kommer aldrig til det.