Debat af TV-lydsystemer, soundbarer, surround og Hi-Fi, når lydoplevelsen skal løftes

Redaktør: Moderatorer

Af Axlon
Vi har fået et nyt LG G2 :)
Vi bruger for det meste et ATV4k som streamer.
Planen var så at forbinde vores Sonos Amp til dens ARC, og vores Libratone Diva soundbar via optisk.
Til daglig brug vil vi bruge soundbaren, og en gang imellem vores Sonos Amp.

Første problem var at Sonos hele tiden overtager lyden fra TV’et, uanset om man på TV vælger noget andet.
Løsningen blev at pille ARC forbindelsen af, og så blot bruge airplay fra ATV.

Så troede jeg alr var fint, men ak. Efter kort tid opdagede vi lydudfald på lyden i soundbaren !:(
Der kan gå en time, og pludselig forsvinder lyden nogle sekunder for derefter at komme tilbage.

Jeg køber et nyt optisk kabel, i håb om at det hjælper, men det hjælper ikke en skid.
Forsøger at sætte lyd formatet til PCM på TV, men det hjælper heller ikke.
Vi benyttede kun den analoge indgang på soundbaren med vores gamle TV, da det kun havde analog udgang.
Nuvel, det kunne jo være en fejl på soundbarens digital indgang så jeg køber en toslink til analog adaptor, og bruger så analog indgangen på soundbaren, fordi den har jo fungeret fint de sidste mange år, men suk suk, der kommer også udfald på med den nye DAC. !:( !:(

Det skal lige siges at der ikke er nogen lydudfald når jeg benytter TVets indbygget højttaler.

Jeg er sgu ved at løbe tør for ideer nu. ;;) ;;)

Overvejer at finde en adaptor der kan modtage lyden fra ARC porten, og spytte den ud som analog og optisk, men syntes det er en jungle at finde rundt i. Mange bokse står som ARC modtager, men når man så kigger nærmere på dem, så er det HDMI soundextractor.
Senest rettet af Axlon 31. aug 2024, 07:06, rettet i alt 1 gang.
Af Axlon
Radiomanden skrev: 30. aug 2024, 23:35 Du har jo allerede en tråd om samme problem.
Hvis du læste hele mit indlæg, og ikke kun de første 6 sætninger, så ville du kunne læse at denne tråd handler om problemer med lydudfald på den optiske udgang ;)
Har rettet overskrift for dem som ikke gider at læse hele smøren.