Debat og råd om TV-skærme. Alt hvad der handler om køb og brug af fladskærme

Redaktører: AndreasL, Moderatorer

Det skulle da lige være det fra LG, det er et par år gammelt, men der må være det bedste af den du nævner, Hisense til de penge er ikke meget, du får hvad der betales for, du får mere fra LG, det sælges til den pris netop grundet at det er en 2022 model. Det kostede jo en del mere da det kom ud i 2022.
Nej ikke til så billige penge, der vil jeg ikke anbefale noget.
Hvordan vil ,den sidste vare der er på lager ?, TCL's 65" C649 klare sig dette selskab ?

https://www.boligcenter.dk/elektronik/t ... hww_2eif04

Kan selvfølgelig være billedet er for mørkt og der er for meget genskin i skærmen ( ingen god antirefleksbehandling ?).

For et 65" tv som han vil beholde i mange år, er mærker som Sony og Panasonic uden for rækkevidde ellers hedder det dba
Hvordan de andre kan komme med underlige argumenter og betragtninger, må stå for egen regning; at LG kostede en del mere, da det kom frem, kan ligeledes siges om Hisense E7KQ, det kom bare frem et år senere i 2023!

Du kan roligt gå med Hisense, hvor 7eren er det bedre TV af Hisenserne.
Hvordan det er mod LGen er jeg ikke helt sikker på, da jeg ikke kender modellen personligt, og der åbenbart benyttes forskellige paneltyper sikkert efter størrelsen, men LG benytter altid IPS i deres LCD-TV med nedsat sortniveau og forholdsvis dårlig kontrast, som specielt giver sig til udtryk ved film med "sorte" bjælker, hvis man ser under forhold med dæmpet belysning.

Disse TV er selvfølgelig ikke top of the line, men til et børneværelse vil de være fine, og de er ikke så ringe, som mange gør det til.

PeterD stop nu med at sætte nogle mærker højere end andre grundet din personlige præference.
Du har selv efterlyst kineserne, når de så er her, så snakker du om japanerne...
Senest rettet af Supergris 28 aug 2024, 22:25, rettet i alt 1 gang.
ollukake skrev: 28 aug 2024, 20:32 Jeg er på jagt efter 65” TV til knægten. Har luret på disse:

https://www.bilka.dk/produkter/hisense- ... lsrc=aw.ds

https://www.power.dk/tv-og-lyd/tv/hisen ... 65e7#specs

https://www.power.dk/tv-og-lyd/tv/lg-65 ... p-1333777/

Er der nogen, der kan give sit besyv med?
Af de 3 TV der er nævnt, og især til spil, hvis knægten gør i det, vil dette her være det bedste:

https://www.power.dk/tv-og-lyd/tv/hisen ... 65e7#specs
Der findes selvfølgelig bedre TV, hvis budgettet hæves lidt.
Ja når man køber et TV, så er det da godt med noget kvalitet, som man ikke bliver træt af på kort tid, og noget som har en levetid, ja der kan købes et andet billigt, men der er mere økonomi på den lange bane ved at købe noget mere Highend.
Supergris skrev: 29 aug 2024, 02:37 Det er vel ret vigtigt at kunne sætte sig ind i andres behov og tankegang, specielt hvis man agter at komme med "gode" råd?
Du skal jo altid "nedgøre" andres forsøg på at hjælpe trådstarter, of sådan er det jo altid..

Jeg stiller spørgsmål nøjagtig som du stiller spørgsmål, så kan ikke se problemet.

Hisense ER jo også kommet ind på markedet med mange modeller de seneste år, hvis det ikke er blevet bemærket.

Nå nu er en kineser åbenbart god nok.. Det er jo fint hvis den ligger inden for budgettet.
For det første, hvorfor benytte "Svar med citat", når dit svar står lige nedenunder, hvad du svarer på.
For det andet, så kan jeg ikke se, hvordan det, du citerer, på nogen måde er relateret til det, du indikerer?

Hvis du har opfattelsen af at jeg nedgør andre, kan jeg garantere, det udelukkende er, hvis de skriver noget, der ikke er sandt eller har meget lidt hold i virkeligheden; som dine indlæg oftest bærer præg af.
Det er som om, du føler, du skal skrive et eller andet gerne krydret med diverse links, som ofte ikke er relateret til det, du skriver.

Som jeg har skrevet tidligere, så fatter jeg simpelthen ikke, hvad det er, der driver din lyst til at skrive så mange indlæg, som du gør, da du ikke har hverken erfaring eller indsigt til at kunne komme med noget brugbart.
Det fact, at du stadig ikke er kommet videre fra et Panasonic plasma, men alligevel prøver at råde andre, mener jeg også siger noget.

For en eller to dage siden faldt jeg over et indlæg, som ikke er meget mere end et år gammel, hvor du bl.a. skrev dette:
"Men lidt forvirret da undertegnede troede der sidder et panel fra "LG panels" i Samsungs OLED skærme og at det tal bare skulle øges fra ca. 2 millioner enheder i 2024 til 5 millioner i 2026."

viewtopic.php?f=2&t=53802&start=14

At du ikke har mere indsigt efter al den tid, du bruger herinde og efter eget udsagn på andre sider, siger vist alt!

Du har talrige gange efterspurgt TCL, hvor du ikke kan forstå, hvorfor butikkerne ikke gider have dem på deres hylder, hvor du giver udtryk for, det er noget du virkelig funderer og undrer dig over.
Hisense er et mærke fuldt på højde med TCL, og er en del af den bølge af forholdvis billig men godkendt elektronik, der er kommet og kommer i de kommende år, blot se på elbiler!
I USA er de kommet godt ind på markedet, dog kan deres modeller ikke altid sammenlignes direkte med de modeller, der udbydes på det europæiske marked.

At de kan tilbyde billigere skærme, skyldes de bliver produceret og udviklet i Kina, kvaliteten er der ikke noget at udsætte på, og de vil normalt være at foretrække i de billigere klasser, hvor de ofte tilbyder mere for pengene end de traditionelle mærker, vi kender.

Jeg mener, det er selvmodsigende, at du efterspørger kinesiske mærker, af en eller anden grund specifikt TCL, men alligevel giver udtryk for, at det kun er de japanske mærker, der dur, sikkert præget af din tid med Panasonic plasma, som gennem en længere periode var det sikre valg for mange, men markedet er MARKANT anderledes i dag!

Det du skriver her:
"Hisense ER jo også kommet ind på markedet med mange modeller de seneste år, hvis det ikke er blevet bemærket.

Nå nu er en kineser åbenbart god nok.. Det er jo fint hvis den ligger inden for budgettet."

Hvad er grunden til, du skriver dette?
Er det ikke mig, der lige har anbefalet Hisensen, som jeg har gjort flere gange tidligere, hvis deres budget ikke rækker til bedre og dermed dyrere skærme?
Kan du forklare mig, hvordan man kan anbefale et mærke, men, trods det, ikke har bemærket det?
Nej, vel?

Jeg har aldrig givet udtryk for, kineserne ikke er gode nok, blot er det ikke dette segment, jeg selv er interesseret i, men de har helt sikkert deres plads på markedet, og det ser ud til, de er ved at udvikle en ny klasse, der har med de helt store skærme over 100" at gøre...
Senest rettet af Supergris 29 aug 2024, 22:15, rettet i alt 1 gang.
Gad vide hvor mange og hvilke informationer kineser udstyr indsamler, når det er på nettet, kan man være sikker på at der ikke indsamles noget,? Det kan man vel ikke.
Radiomanden skrev: 29 aug 2024, 18:46 Gad vide hvor mange og hvilke informationer kineser udstyr indsamler, når det er på nettet, kan man være sikker på at der ikke indsamles noget,? Det kan man vel ikke.
Næ..

Det er forfærdeligt..

Slet din Smarttv browser historik når du er færdig.

Andre har fabrikker i Vietnam, Slovakiet, Mexico, Korea og sikkert indtil fornyelig i Rusland.

https://www.channelnews.com.au/why-are- ... ina-today/

...og andre med at
reklamerede i Rusland sidste år.

https://kyivindependent.com/media-inter ... vertising/

Sådan er det bare.

Mon ikke et eller andet komponent i de fleste elektriske apparater har været forbi kinesere..
Bruger aldrig den Browser der er i TVet, bruger ikke de App's det har, da det smarte på TVet er ligegyldigt, det har heller ikke mange der er brugbare, mangler dem der bruges.