Debat og råd om TV-skærme. Alt hvad der handler om køb og brug af fladskærme

Redaktører: AndreasL, Moderatorer

Af Mortil2
Jeg har et Phillips-tv fra 2017. Da jeg var gået i seng i går, hørte jeg en høj lyd fra underetagen. Det lød nærmest som en underlig prut :o her til morgen virker mit tv så ikke. Derfor tænker jeg at lyden kom fra tv’et. Den røde pære der plejer at lyse når tv’et er slukket, lyser ikke længere og jeg kan ikke tænde for tv’et.
Hvad kan der være galt med det? Kan det betale sig at reparere det eller skal jeg have fat i et nyt? :(
Brugeravatar
Af Naiera
Du skal have fat i et nyt TV. OLED fra LG, Sony eller Panasonic.
Brugeravatar
Af Radiomanden
Jeg ville gå efter et Sony eller Panasonic, Sony er Android OS, Panasonic har Fire TV OS.
Af PeterD
Nej...Fejl i noget strømfordeling/kondensatorer?/
nogle komponenter...?

Kan næppe betale sig at reparere i dag når garantien er væk (typisk 2 år med mindre der er betalt for udvidet forsikring?) ..( og den tid et firma skal bruge på at se hvad der kan være galt osv.)

Kvalitet koster, som bekendt- og der er ikke mange gode ting i livet der er gratis...

Uanset hvad du vil kigge så så brug pricerunner.dk for laveste pris og mange sælgere vil fortrinsvis sælge de mærker hvor de får provision af salget... Mærker som D'herre forslår i starten virker fornuftigt.

Jo, de er måske lidt dyrere (og sjældent på ekstrem udsalg) men på sigt bør det kunne betale sig i den samlede pakke- og hvis du ikke planlægger at købe nyt hver 3-4 år..
Senest rettet af PeterD 23 aug 2024, 15:20, rettet i alt 5 gange.
Brugeravatar
Af Naiera
Man har kunnet få Panasonic OLED i 55" med billedkvalitet der næsten er lige så god som topmodellerne for under 6.000 i ret lang tid. Feature-mæssigt er de selvfølgelig ikke lige så avancerede som topmodellerne.

Det kommer sikkert an på, hvornår på året man kigger, men det er ikke nødvendigvis dyrt, bare fordi det skal være et af de tre bedste mærker. Jeg mener ikke det giver mening at kigge på andre mærker.
Brugeravatar
Af Radiomanden
Hvad er dit budget.?
Af PeterD
Mortil2 skrev: 23 aug 2024, 15:15 Årh okay. Jeg er studerende så pengene er små. Findes der nogle okay mærker, der ikke koster en formue?
Ville først checke Pricerunner og ellers er det vel brugt..dba.dk..
Brugeravatar
Af Naiera
IMO er det værd at tage chancen hvis man kan få fat i et 55" OLED med et par år på bagen. Det bliver nok bare skiftet ud fordi man har skiftet til 65 eller 77" ;)
Brugeravatar
Af Radiomanden
Det vil være langt bedre at se efter fremfor at købe noget discount.
Af PeterD
PeterD skrev: 23 aug 2024, 16:20
Mortil2 skrev: 23 aug 2024, 15:15 Årh okay. Jeg er studerende så pengene er små. Findes der nogle okay mærker, der ikke koster en formue?
Tjo...TCL..men dem gider butikkerne ikke rigtigt

Ville først checke Pricerunner og ellers er det vel brugt..dba.dk..
Af Supergris
Det er vist efterhånden nogle år siden Panasonic OLED-TV var på tilbud og blandt de billigste, så der er ikke nogen egentlig grund til at kigge denne vej.
Jeg synes også, det er en kedelig tendens, der er begyndt at blive fremtrædende, hvor enkelte mærker bliver fremhævet, som passer med egen præference, hvilket jeg ikke mener hører hjemme på en side som dette...

Hvorfor bliver du ved med at tro, at butikkerne "ikke rigtigt gider" TCL som mærke?
De har efterhånden fået et fint indpas på markedet, og bl.a. Elgiganten har et stort udvalg af deres modeller...

Hisense er på lige fod med TCL, et af de kinesiske mærker, der er kommet på markedet gennem de seneste år, som laver fine TV til yderst rimelige penge.

Hvis du smutter en tur i Bilka, vil du kunne købe dette, som er et godt bud på et prisbilligt TV, der har et fornuftigt billede:
https://www.bilka.dk/produkter/hisense- ... ricerunner

EDIT:
Det ser desværre ud til at være udsolgt, men kan fås andre steder, dog til en anden pris:
https://www.pricerunner.dk/pl/2-3222420 ... ign-Priser
Senest rettet af Supergris 23 aug 2024, 17:12, rettet i alt 2 gange.
Brugeravatar
Af Radiomanden
Elgiganten har et stort udvalg af TCL, der kan f.eks fås et 43" 4K til Kr. 3990,- Det har Android OS, kvaliteten af et TV til den pris vil jeg ikke stå inde for.