Debat og råd om TV-skærme. Alt hvad der handler om køb og brug af fladskærme

Redaktører: AndreasL, Moderatorer

Af ekelund
Hej kære guru’er

Står for at skal have nyt tv begge koster ca det samme , men er virkelig i tvivl om jeg skal gå lidt på kompromis med billedkvalitet kontra gå op i størrelse , har plads til 85” så er lidt i tvivl om jeg vil fortryde at tage et 77” , skal siges vi kommer fra et Sony XE90 i 65”
Tv’et vil blive brugt til et Apple tv4k og en Xbox Series x
Af mbm
jeg har selv 65" OLED.... jeg går også og lurer på et 85" TCL C8XX... venter på det kommer ned i 13K igen
Jeg tror sku ikke jeg vil opleve det som en nedgradering.
C845 er et godt TV, men det matcher ikke OLED, særligt ikke til spilbrug i HDR med Xbox Series X.

Enig i at det er et svært kompromis. Personligt ville jeg nok løbe med 77" OLED. Forskellen på 77" og 85" er betydelig, men 85" er heller ikke "sweet spot". Når man når derop, så ønsker man sig egentlig bare et endnu større TV, efter min erfaring.
Af ekelund
77” bestilt , var virkelig i tvivl om man skulle have is i maven og vente på G3 kom ned i pris , da der er mange forbedringer i forhold til G2 , men der blev trykket på knappen og er sikker på i forhold til vores 65” Sony XE90 er det et kæmpe step op
Af BSchjelde
Tillykke med købet. Selv lige fået sat et 77” LG G2 op som erstatning for et 65” Panasonic OLED. Det er markant mere lysstærkt og størrelsen er bedre i vores stue. Et lækkert TV.

Ingen tvivl om at g3 g4 og snart g5 er bedre men vi fik en wow effekt af produktet og til den pris er det et godt TV.
Af jkn789
nysgerrig, har også Panasonic oled. Hvilken model gik du fra?
ekelund skrev: 20 aug 2024, 10:17 77” bestilt , var virkelig i tvivl om man skulle have is i maven og vente på G3 kom ned i pris , da der er mange forbedringer i forhold til G2 , men der blev trykket på knappen og er sikker på i forhold til vores 65” Sony XE90 er det et kæmpe step op
God fornøjelse! :)

Hvis du vil have forslag til kalibreringsindstilling, se da vores test: https://www.flatpanels.dk/test.php?suba ... 1653890477

Bemærk at vores forslag vedrører SDR-billedindstillinger, men i vores anmeldelser skriver vi også ofte lidt tips ift. HDR10 og Dolby Vision profilerne.
Af BSchjelde
Gik fra et gz950 mener jeg i hvert fald det hedder.
Var nervøs for motion ift. ældre Sony OLED jeg har men det er gjort til skamme. Synes det er et godt TV til prisen og så hjælper det virkelig at gå fra 65” til 77”.
Der er meget snak i tests og anmeldelser om lysstyrke men til sport i oplyst stue er det genialt. I mørkere omgivelser om aftenen er det meget lysstærkt synes jeg. På niveau med at vi ikke har behov for yderligere (ikke sagt at nye modeller ikke er bedre blot at lg g2 er rigeligt lyst til os.
Af Toranaga
Rasmus Larsen skrev: 20 aug 2024, 15:31
ekelund skrev: 20 aug 2024, 10:17 77” bestilt , var virkelig i tvivl om man skulle have is i maven og vente på G3 kom ned i pris , da der er mange forbedringer i forhold til G2 , men der blev trykket på knappen og er sikker på i forhold til vores 65” Sony XE90 er det et kæmpe step op
God fornøjelse! :)

Hvis du vil have forslag til kalibreringsindstilling, se da vores test: https://www.flatpanels.dk/test.php?suba ... 1653890477

Bemærk at vores forslag vedrører SDR-billedindstillinger, men i vores anmeldelser skriver vi også ofte lidt tips ift. HDR10 og Dolby Vision profilerne.
Hvorfor er der ikke kalibreringsindstillinger til HDR egentlig? :o
Af ekelund
For dem som skulle være nysgerrige er den model jeg har fået fra Bilka produceret i juni i år, går ikke ud fra de laver løbende forbedringer på den gamle G2