Debat og råd om TV-skærme. Alt hvad der handler om køb og brug af fladskærme

Redaktører: AndreasL, Moderatorer

Hej Alle,

Skal have mig et TV til soveværelset, og tænkte i denne forbindelse at se på et brugt. Der plejer at være en del af hente trossalt. Jeg er dog lidt usikker når det kommer til TV, da deres software har det med at ‘dø ud’ pga. nyt der kommer på markedet og gammelt ikke opdateres.
I dag har jeg et Sony A80J, som jeg virkeligt er glad for! Er vild med Google TV. Det opdatere så også løbende, og endda mere end andre mærker, af hvad jeg forstår?
El. hvilke mærker skal/kan man gå efter brugt, uden at man skal bekymre sig så meget Ifht. software.

Er nemlig ude i at finde endnu et Sony TV med helst Google TV, men Android TV kan umiddelbart gå an.. Vil helst ikke ud i, at man skal have et Apple TV el. lign. indenfor kort tid. :)

Og bare for at informere, så tænker jeg at smide omkring 5.000kr. på et ‘nyt’ TV.

På forhånd tak for hjælpen.
Jeg syntes ikke man skulle et TV så gammel, det ikke er et Smart TV, men kender ikke til Sony foretrækkrr Samsung.
Glem alt om smarte funktioner på et TV, især ældre TVer, ønskes der smart funktioner så køb en extern enhed til det. En sådan er mere smart end TVet.
Jeg var ikke tlfreds med min Nokia media boks 8000, så jeg Formel 1 løb stoppede det efter en time med at virke,
Den der ikke har et Smart TV ved vist ikke hvor meget bedre og lettere det hele er. Det skal siges jeg måtte købe en ny boks 8000, da de ikke kunne skaffe en 8010 boks, min nye boks virker lidt bedre, men streamingen stopper stadigvæk, noget der ikke opleves på min Smart TV.
Det problem her jeg ikke med min 8000, den kører helt stabilt, den har Android 12, din gamle havde Android 10, hvad er der på den nye du har købt.
JornH skrev: 26 jul 2024, 10:51 Jeg var ikke tlfreds med min Nokia media boks 8000, så jeg Formel 1 løb stoppede det efter en time med at virke,
Dine svar har vist ikke meget relevans for tråden.
At du foretrækker et mærke frem for et andet hjælper vist ingen, specielt ikke når du skriver, du ikke har kendskab til andet, dog skriver du kun Sony.
Der er ingen der har snakket om et urgammelt TV, der ikke er smart.
Mon ikke budgettet på 5000 kr., rækker til et smart-TV?
Som mange herinde er fortaler for, så er en ekstern løsning dog alligevel som regel at foretrække, specielt når vi snakker et lidt ældre TV.

At du har uheldige oplevelser med en specifik boks, har ikke meget relevans i denne tråd...
Der blev spurt til Smart funktioner, så man kunne tror det var et TV uden man ville købe, det var bare det jeg skrev, jeg ikke ville anbefale..
I stedet for at jeg laver et nyt indlæg, så bruger jeg lige det samme..

Men jeg har fundet en Q9FN tv på marketplace, og det virker egentligt som et ret solidt fjernsyn.. Nogle år gammelt, men jeg tænker at en topmodel fra 18' stadig holder i dag.
Er lidt nysgerrig på Tizen og hvordan det er at eje et Samsung TV.. Virker det som en tåbelig idé at købe 6 år gammelt Samsung topmodel TV?
Der er givet App'a der ikke kan bruges, har du You See, så er det for gammelt til deres App. Men hvorfor bekymre sig om Apps på et gammelt TV, når externe enheder der er smartere kan købes til billige penge.
Hvis panelet er i orden og stadig giver et ordentligt billede, så har man jo hvad der skal bruges når der tilsluttes en extern enhed til at tage sig af det smarte.
Det skal være MEGET billigt, da, som du kan se i din anden tråd, hvor jeg lige har svaret, der der lige nu er hidtil laveste priser på et top-OLED.
Jeg vil mene det aktuelle 6 år gamle 55" TV ikke skal koste mere end 2500 kr...
Gerners skrev: 02 sep 2024, 20:41
Men jeg har fundet en Q9FN tv på marketplace, og det virker egentligt som et ret solidt fjernsyn.. Nogle år gammelt, men jeg tænker at en topmodel fra 18' stadig holder i dag.
Er lidt nysgerrig på Tizen og hvordan det er at eje et Samsung TV.. Virker det som en tåbelig idé at købe 6 år gammelt Samsung topmodel TV?
"Er nemlig ude i at finde endnu et Sony TV med helst Google TV, men Android TV kan umiddelbart gå an"

??

https://www.pocket-lint.com/reasons-to- ... amsung-tv/

https://medium.com/@ayushguptafeb/samsu ... 2b345e0aa4