Debat og råd om TV-skærme. Alt hvad der handler om køb og brug af fladskærme

Redaktører: AndreasL, Moderatorer

Hvilket tv?

Samsung F86
5
50%
Sony W3000
2
20%
Et andet TV
3
30%
Af HattingLarsen
Hejsa..

Jeg har i rigtig lang tid kigget på fladskærmstv. For længe vil min hustru nok påstå. 8)

I starten var det egentlig meningen at vi skulle have tvét op på væggen i et motoriseret vægophæng, derfor begrænsede det mulighederne noget, til at det alene kunne være Samsung modeller, hvilket egentlig var ok.

Vi er nu alligevel blevet enige om at tvét ikke kommer op på væggen, (det lader sig ikke rigtig gøre med indretningen i vores stue, så nu er alle LCD tv pludselig i spil. Jeg har med vilje kigget væk fra plasma, og med mindre nogen kan give mig en exceptionel grund til at fravælge LCD bliver det også ved det.

Jeg har kigget på Sonys W3000 som har indbygget DVB-C tuner hvilket jeg kan anvende da jeg har kabeltv og det synes jeg nu er rimelig smart så jeg undgår selectoren. :)

Så umiddelbart er jeg lidt i vildrede over hvilket jeg skal vælge. Skal det være Samsung F86

Samsung F86

Eller Sonys W3000

Sony W3000

Begge bliver i 40".

Nogen der umiddelbart har nogen kommentarer???

Jeg har kigget anmeldelserne igennem af Sonys D3000 og det virkede jo rimelig godt, men det har de anmeldelser der har været på Samsung M8 f.eks. også været....

Skulle der være et andet TV jeg umiddelbart har misset i min søgen høre jeg selvfølgelig gerne om det også, men prisen ligger rimelig fast omkring de 13.500 kr.
Af AJTHAnsen
Har kigget på nøjagtig samme modeller. Og er stadig i tvivl om hvad for et der dækker mit behov.

Samsung F86 har en højere dynamisk-kontrast og 100Hz teknik. 100Hz teknikken bryder jeg mig bestemt ikke om på et LCD-fjernsyn da det får billedet til at blive uvirkeligt. Og ved heller ikke om samsung har fået helt styr på denne teknik.

Jeg har også læst og hørt at SONY generalt skulle have et bedre billed ved almindeligt TV-signal. Lyden er også generalt bedre. Der skulle også være mindre støj i billedekvaliteten i forhold til SAMSUNG. SONY W3000 har også HD-tuner, både DVB-C og DVB-T.

Ud fra dette ville jeg vælge SONY W3000

Men kunne godt tænke mig at høre folks begrundelse ud fra det de har stemt.
Af tck
O_O Tag du og hold dig til Samsung, jeg har faktisk haft alle tre modeller plus en ekstra på prøve og jeg må sige at den ser bedst ud lige meget hvilket signal jeg stopper i den
mvh
Kim
Af HattingLarsen
Ja utrolig mange mennesker inde og kigge, men ganske få stemmer og ingen kommentarer, men ok.. jeg har været rundt og kigge på begge tv og er blevet enig med mig selv... og hustruen om at det bliver samsungs model der kommer op og hænge derhjemme.

Hustruen valgte det ud fra designet, hun skal jo se på det når det er slukket, men jeg synes at billedet var bedst på Samsungs... Selvom jeg dog lige blev hylet ud af det ved at se på Pioneers plasma 4280... men grundet nogle andre ting bliver jeg ved Samsungen..

Nu skal TDC bare tage sig sammen til at få sendt deres boks på markedet.. :-)