Debat af TV-lydsystemer, soundbarer, surround og Hi-Fi, når lydoplevelsen skal løftes

Redaktør: Moderatorer

Af BorreBoy
Hejsa

Jeg har for nyligt forbundet mine Homepods til mit LG C9 via mit Apple TV.
Det fungerer fint, ud over at når jeg beder Siri spille musik, så tænder tv'et efter få sekunder. Det er ikke hver gang, men næsten.
Nogle løsningsforslag?
Jeg vil tro at det er Homepods der får din ATV til at tænde og som så tænder TVet, prøv at deaktivere CEC, således at TV ikke tænder, eller tilslut Homepods uden om ATV.
BorreBoy skrev: 04 jul 2024, 11:46 Hejsa

Jeg har for nyligt forbundet mine Homepods til mit LG C9 via mit Apple TV.
Det fungerer fint, ud over at når jeg beder Siri spille musik, så tænder tv'et efter få sekunder. Det er ikke hver gang, men næsten.
Nogle løsningsforslag?
Jeg oplevede det i starten med mine HomePods, men ikke længere. Kører HomePod og Apple TV 4K på nyeste software? (jeg har hørt, at der pt. er problemer med tvOS 18 beta og HomePods)

Er det med Apple Music og er det eventuelt fordi det er en musikvideo, der starter?

Rent teknisk er det Apple TV 4K, der sender et HDMI CEC signal til dit LG C9, om at boksen nu har videosignal. Afspilning af musik uden musikvideo plejer dog ikke at aktivere videosignal.
Alle enheder kører nyeste ikke-beta software og det er ikke musikvideo der starter. Den går bare ind på det sidst sete ex Netflix.

Jeg vil jo rigtig gerne have tv tænder når jeg tænder Apple TV, så at slå CEC fra går ikke 😩
Lad mig lige gå i tænkeboks og teste min egen opsætning, der er på 17.1.2 (tror jeg den hedder). Jeg kan prøve i aften for at se, om jeg kan reproducere fejlen.

Spørger du Siri direkte på HomePod eller via en anden Apple-enhed? Og spørger du bare Siri om at afspille musik eller beder du om "musik på Apple TV" eller "musik på TV"?

PS: Prøv også lige at træk strømmen til det hele. En del problemer med HDMI CEC kan nulstilles på denne måde.
Jeg oplever det samme, men kun hvis jeg har afspillet musik fra Apple TV som det sidste.

Hvis jeg fx lytter til Apple Music på Apple TV om aftenen inden sengetid, så vil forsøg på at afspille musik på HomePod næste morgen også tænde TV’et.

Min “løsning” er at afspille noget andet med lyd, fx et kort YouTube-klip, inden jeg sætter Apple TV på vågeblus, for så sker det aldrig.