Debat af Smart TV, herunder platforme, apps, forbundne hjem og tjenester.

Redaktører: AndreasL, Moderatorer

Hej

Har haft kablet tvet i en evighed, men da jeg måtte lade livet og gå over på wifi ( for at bruge ethernet stikket til en POE Ubiquiti enhed) så har jeg ikke haft andet end problemer...

Den er ikke hoppet på wifi når jeg tænder, som i nærmest aldrig.. i starten virkede det egentligt de første par dage, men nu virker det aldrig.

Når jeg så går ind og søger efter wifi tager det en evighed før den finder nogle net (hvis den da overhovedet finder nogle...)

Shit det er belastende. Nogle som kender et fix på det ? Ender med jeg skal slukke tvet og vente lidt. Og så prøve igen .

Hjææælp!

Tvet skriver wpa/wpa2 men tror nettet er wpa2/wp3 sikkerhed, kan det være derfor ? Skal jeg nedgradere sikkerheden på wifi for at få det til at virke ?
Brugeravatar
Af TBC
Den burde kunne finde ud af det hvis de begge har WPA2 med, men det var da et forsøg værd.

En anden ting der kan gøre at det tager langt tid at finde et WiFi netværk kan være routerens DTIM Interval og Beacon Interval, hvis man har rodet med disse eller de står til relativt høje værdier.
Det er alle wifi den ikke kan finde, når det virker kan den måske finde 5 forskellige wifi :) har ikke pillet ved mine Ubiquiti lite så tænker den køre helt normalt ?

Mistænker mere tvet for at have elendig wifi hehe. Nu er det vel også snart 5 år gammelt hvis jeg husker korrekt.

Mindes ikke at have haft problemer med det tidligere da jeg ikke havde kabel i, for 1 års tid siden. Der kørte det altid wifi uden problemer ?