Debat og råd om TV-skærme. Alt hvad der handler om køb og brug af fladskærme

Redaktører: AndreasL, Moderatorer

Hejsa.

Da vores søn tog livet af vores gamle prosonic.

Så skal vi have et nyt.. eller bare et brugt til at budgettet er til et nyt.

Er blevet tilbudt dette tv. samsung ue55ks7505uxxe

Det ser ganske fint ud og virker self også.

Han vil have 1800..

På sigt skal det op på vores værelse og så bruges lejlighedsvist når vi skal se film der oppe.

Hvad mener i.

Vh Rasmus
Selve TV'et er en fin kvalitet.

Jeg har et KS7005 (fladt, ikke kurvet som 7505) i samme størrelse. Det er inden for det seneste år begyndt af få et lilla skær i kanten - et tegn på, at LED-dioderne er begyndt at svigte. Du kan tjekke det på en hvid baggrund.

Hvis dit lider af det samme fejl, er prisen i hvert fald alt for høj.
aah ja.. det kunne måske godt se sådan ud på billedet.

det er fra 16. så var også lidt skeptisk.

her er et link til et billede på imgur

min bror har sådan set anbefalet et lg i samme størrelse. fra bilka.

https://www.bilka.dk/produkter/lg-50-uh ... 200143670/

må sgu nok lade det gå videre og nøjes med det gamle sony bravia.. det virker sgu også fint selvom det ikke kan bruge boxer kortet.

mvh rasmus
Jeg mener også at prisen er for høj på det brugte Samsung. Og nu kender vi jo ikke dit budget, men hvis du kan finde knap 4000 kr, og størrelsen er passende (48 tommer), så får du meget TV for pengene her:
https://www.bilka.dk/produkter/lg-48-ol ... 200143693/
Iøvrigt langt bedre, end det din bror foreslår/anbefaler.
Jeg har et KS7005 og det spiller som det skal - endnu - Og selvom det er version 1 og dermed et af (iflg. en FP-læser) de gode Samsung paneler (der er åbenbart flere der har produceret disse paneler til Samsung) så ville jeg være betænkelig ved at sælge det da jeg tror det har måske kun et par gode år tilbage og nok ikke skal flyttes for meget rundt med - så kort selvom jeg ejer et KS 7005 så mener jeg de er på grænsen til at kunne sælges med god samvittighed og min skærm er endda supernice i forhold til det du viser på det billede.

Ingen af de foreslået modeller er i mine øjne værd at bruge penge på.

Har du en ide om et absolut max. budget?
Ok, mener du så at den nye A(3) model vil være meget bedre til prisen ? Eller har du et forslag til et TV der er lige så godt, eller bedre end LG A2 til prisen ?
Jeg afkræver skam ikke noget, problemet er vel nok nærmere at du ikke kan/vil argumentere for hvorfor du mener at LG A2 er et dårligt køb til prisen😅 Rent til grin. Og ja, lad trådstarter komme på banen med et budget, hvis han mener det er aktuelt selvfølgelig.
Senest rettet af henrik.yde 07 aug 2023, 21:11, rettet i alt 1 gang.
Samsung ue55ks7505uxxe er et 55", det din bror har anbefalet er et 50", så helt samme størrelse er de nu ikke.
Det brugte, buede Samsung har nået en alder, så det skal være rigtigt billigt for at kunne være en mulighed.
Hvis I kommer fra Prosonic, vil jeg næsten garantere, at alt er en forbedring.
Jeg er enig med Henrik i, at det lille 48" LG OLED er næsten uden konkurrence i den nedre prisklasse, hvis man går lidt op i billedkvalitet, godt kan lide at se en god film og ikke sidder for langt væk fra sit TV...