Debat og råd om TV-skærme. Alt hvad der handler om køb og brug af fladskærme

Redaktører: AndreasL, Moderatorer

Hej

Jeg har lidt udfordringer med ovenstående setup, nogen der har oplevet lignende eller har råd til udbedring?

Soundbaren fryser når den kobles til tv’et (HDMI - arc til arc). Soundbar har virket uden problemer med mit gamle LG, og jeg har prøvet forskellige kabler og tilslutningssekvenser.

Engang imellem lykkedes det at få det til at virke, men næste gang tv’et tændes slår Soundbaren igen fra.
Forsøger jeg at bruge en anden HDMI udgang i tv’et, sender soundbaren signalet videre, dog kun i max 1080p og herudover virker lyden fra baren ikke.
Hej, tak for link.
Ved ikke om der er noget jeg overser, men finder ikke noget i manualen der hjælper.
Problemet er at så snart jeg sætter HDMI stikket i soundbaren, så lukker den ned.
Så der er noget der trigger nedlukningen mellem tv og soundbar. Jeg har prøvet med andre kabler.
Hvis jeg undlader have stik imellem tv/soundbar fungerer den fint, men så snart stikke tilsluttes har vi balladen (eller mangel på ballade rettere).
1 - Tryk på  SOURCES.
2 - Vælg den HDMI som soundbaren er tilsluttet
3 - Tryk på + OPTIONS. Vælg soundsystem

Hurtigmenu > Hyppige indstillinger
> Lydudgang.
Indstil TV'et til at afspille lyden på TV eller på det
tilsluttede lydsystem.
Du kan vælge, hvor du vil høre TV-lyden, og hvordan
du vil styre den.
• Hvis du vælger TV-højttalere slukket, slår du
permanent TV-højttalerne fra.
• Hvis du vælger TV-højttalere, er TV-højttalerne altid
tændt.
Hej igen.

Ved ikke om jeg ikke får det forklaret godt nok.
Jeg kan godt finde ud af at slå tv’ets højtalere fra og til, det er ikke der problemet ligger.
Problemet er at min soundbar lukker ned når jeg sætter HDMI kablet i.
Jeg kan tage strømmen fra Soundbaren og sætte det til igen, men herefter kan den kun trække 1080p opløsning, og stadig ingen lyd fra soundbaren.