Debat og råd om TV-skærme. Alt hvad der handler om køb og brug af fladskærme

Redaktører: AndreasL, Moderatorer

Af Perdition
Hej Flatpanels.

Jeg leder efter et nyt TV, som primært skal bruges til gaming.

Jeg er dog lidt i tvivl om, hvilket TV der er bedst til et budget på maks 12.000 kr.

Jeg vil ikke have OLED, grundet burn-in risikoen.

Jeg har kigget på et QN91B hos POWER og et QN93B hos Elgiganten - Jeg tænker at disse er helt ens, og at de begger er en QN90B?

Hvad vil I anbefale? Jeg går ud fra at man skal holde sig til Sony og Samsung når det kommer til LED TV?
Du skriver intet om hvilken størrelse, du leder efter, som ellers er meget vigtigt at have styr på, inden man spørger til råds, med mindre man også søger råd til valg af størrelsen?

Efter min mening, kan det faktisk ikke blive for stort, specielt når vi snakker gaming, med mindre der er specielle indretningskrav at tage hensyn til, budgettet overskrides, eller pladsen ikke er der.

Faktisk er prisen på 85" TCL C735 igen nede under de magiske 10.000 kr.
På trods af det tidligere har været en tusse billigere, kan man ikke komme udenom, at der er tale om RIGTIG meget TV for pengene.

https://www.pricerunner.dk/pl/2-3201665 ... ign-Priser

Selvom du skriver, at du fravælger OLED pga. burn in, så mener jeg at det ikke burde være grund nok til helt at afskrive sig denne mulighed.
Jeg er ret overbevist om, at levetiden for OLED (risikoen for burn in medtaget) ikke er hverken bedre eller dårligere end anden teknologi, som er på markedet i dag, så hvis du falder over et godt tilbud, burde du ikke være bange for at slå til.
Jeg er sikker på, et hvilket som helst af de nævnte modeller eller et OLED, vil være i stand til at indfri dine forventninger, dog vil 85"eren nok være den model, du vil blive mest imponeret og gladest for, hvis du ellers har pladsen og ender med at købe denne model.

Der er andet end Sony og Samsung, der dur, uanset hvilken teknologi det drejer sig om.
Med hensyn til LCD-TV, er TCL faktisk i dag den største producent af panelerne til disse, som bl.a. Samsung vist køber fra, efter de selv har stoppet produktionen.

At spille på en STOR skærm er en rigtig FED oplevelse...
Af George1
PeterD skrev: 19 jun 2023, 20:39 Dejligt at høre fra @Rasmus og @Supergris. Folk der ved, hvad de taler om så det hele ikke bare bliver een stor reklamesøjle for et enkelt producent.
Også dejligt at høre fra dig @Peter D
Af George1
Hvis du vælger en stor skærm på 85" til under kr 12000 vil det helt sikkert give en anden oplevelse, men også en anden kvalitet, man skal betale meget mere , hvis en rimelig kvalitet i rigtig store størrelser non OLED ønskes.
Hvis du ønsker 65" er der intet bedre til prisen, end den skærm jeg nævnte tidligere.
Senest rettet af George1 19 jun 2023, 22:32, rettet i alt 1 gang.
Af George1
PeterD skrev: 19 jun 2023, 22:32 Hvorfor ikke gå efter en skærm Rasmus eller Torben anbefaler ?

Her er en fin oversigt:

https://www.flatpanels.dk/fokusartikel. ... 1440153849

De 2 herre tester jo mange skærme om året fra alle mærker, så hvis der er nogle der kender FORSKELLIGE mærker og deres plusser og minusser må det da næsten være dem.

Eller ?
Eller ?? også må du accepterer at den bedst testede skærm non OLED er et mærke du ikke bryder dig om. Mig bekendt er det da også et fakta som de 2 herre du nævner anerkender. Go aften til dig.
Af PeterD
Ja, ja.

Der findes rigtig gode LCD/QLED skærme

Du ville jo ønske at siden her hed Samsungpanels.dk, selv du benægter det gang på gang.

Ain't gonna happen uanset hvor meget du forsøger at påvirke folk.

Supergris og Rasmus siger blandet andet.

"Der er andet end Sony og Samsung, der dur, uanset hvilken teknologi det drejer sig om".
George1 skrev: 19 jun 2023, 22:15 Hvis du vælger en stor skærm på 85" til under kr 12000 vil det helt sikkert give en anden oplevelse, men også en anden kvalitet, man skal betale meget mere , hvis en rimelig kvalitet i rigtig store størrelser non OLED ønskes.
Hvis du ønsker 65" er der intet bedre til prisen, end den skærm jeg nævnte tidligere.
Det er jo lige nøjagtig det, C735 tilbyder:
"En rimelig kvalitet i en rigtig stor størrelse, til en pris, hvor ingen andre kan være med!"

Størrelsen af en skærm, er ganske enkelt en faktor, der skal tages med i overvejelserne, når der skal vælges ny skærm.
Hvis budgettet er fast, vil der altid opstå et dilemma, hvis man ikke har lagt sig fast på størrelsen:
Skal jeg vælge den store skærm, eller skal jeg gå efter den mindre skærm med den bedre billedkvalitet?

TCL C735 har en kvalitet, hvor de fleste vil være mere end tilfredse, så er man på jagt efter en stor skærm, så er den ganske enkelt uden direkte konkurrenter; der er jo ikke blot tale om en moderat forskel i størrelsen, hvis vi sammenligner en 65" med en 85" (85" er godt 71 % større end 65")...
Af PeterD
Håber snart folk vil finde ud af at der er FLERE mærker end kun dem de anbefaler.

Vi er her for at vejlede og ikke komme med de producenter vi selv elsker så højt.

De "knap så kendte mærker" herinde udvikler jo også på teknologier. I dette tilfælde TCL.

Markedet og teknologien er i konstant udvikling og selv ens yndlingsmærke kan, måske, ikke altid være det bedste valg..
Hej, jeg gamer på et "Samsung the Frame 65" i en meget lys stue, og pga. den matte skærm fungere dette super godt.

Pga. denne skærm kan sættes meget tæt op på væg med medfølgende vægbeslag, og samtidig har connectbox, så synes jeg faktisk den er værd at kaste et øje på.

Hvis jeg var dig ville jeg gå "old school" og tage bærbar eller ps5 med ud og prøve de forskellige skærme og herunder "The frame 65".

Som, sagt har jeg gået meget specefik efter en mat skærm pga. lys stue i og med jeg synes det værste er spejlinger fra vinduer, og dermed en lavere billedekvalitet, men igen, tag et kig.

/Klaus