Log ind med sociale netværk
15 jan 2023, 17:42
Ved ikke om undertekster evt. kan være "hard-coded", så de ikke umiddelbart kan ændres.
Det er i så fald ikke Apples skyld.
Det er i så fald ikke Apples skyld.
16 jan 2023, 09:13
Jeg har haft lignende oplevelse, dog med fonten.
Havde indstillet den til hvid Helvetica med skygge og transparent baggrund.
Det virkede alle steder, bare ikke på Netflix hvor fonten var anderledes?
Under menupunktet "Skrift" i indstillingerne for undertekster, var der et punkt der hed noget i retning af "Videotilsidesættelse". Slår jeg denne indstilling fra er fonten i Netflix som jeg gerne vil have den.
Netflix dikterer åbenbart en skrifttype, som dog kan overskrives. Måske de film du har købt gør det samme mht. størrelsen på underteksterne?
Prøv at slå "Videotilsidesættelse" fra.
Havde indstillet den til hvid Helvetica med skygge og transparent baggrund.
Det virkede alle steder, bare ikke på Netflix hvor fonten var anderledes?
Under menupunktet "Skrift" i indstillingerne for undertekster, var der et punkt der hed noget i retning af "Videotilsidesættelse". Slår jeg denne indstilling fra er fonten i Netflix som jeg gerne vil have den.
Netflix dikterer åbenbart en skrifttype, som dog kan overskrives. Måske de film du har købt gør det samme mht. størrelsen på underteksterne?
Prøv at slå "Videotilsidesættelse" fra.
16 jan 2023, 10:38
Bruger du iTunes appen eller Apple TV appen? Man har adgang til sit købte filmkatalog i begge apps, så værd at krydstjekke, om det ændrer noget ift. undertekster.
16 jan 2023, 10:39
PS: Hvis du ikke allerede kender den, så har vi en oversigt over 4K-film hos Apple. Med angivelse af IMDb-score, HDR format, Dolby Atmos mv.
Oversigt: Film i 4K HDR og Atmos på Apple TV (iTunes)
Oversigt: Film i 4K HDR og Atmos på Apple TV (iTunes)
Opret konto
For at kunne logge ind skal du være tilmeldt. Det tager kun få sekunder at tilmelde sig, og giver dig langt flere muligheder på boardet. Som tilmeldt bruger kan du desuden få tildelt udvidede tilladelser af en boardadministrator. Før du tilmelder dig bedes du sikre dig at du er bekendt med vore vilkår for anvendelse og relaterede politikker. Læs også reglerne for de forskellige fora når du besøger dem.
Log ind på din konto