Debat og råd om TV-skærme. Alt hvad der handler om køb og brug af fladskærme

Redaktører: AndreasL, Moderatorer

Af tynor
Hej, jeg vil gerne investere i et nyt samsung, jeg er bare i tvivl om hvilket der er bedst, der er rigtig mange modeller, og det er for mig ikke rigtig til at finde ud af hvilke modeller der er nyest (og bedst)... Det skal være 32-40" med et pat HDMI indgange så jeg også kan bruge det som PC-Skærm.. Derudover skal det gerne være Full-HD opløsning. Jeg skal sidde cirka 2-3 meter fra fjernsynet. Hvad kan i anbefale ? Tak på forhånd.
Brugeravatar
Af Andromedia
Hej,

Bogstavet i modelnavnet som kommer lige efter skærmstørrelsen er det vigtigste. Feks er LE32S86BDX en S model.
Der er bla disse Samsung LCD modeller: S,R,N,M,F . Rangerende fra det teoretisk dårligste (men billigste) til det bedste (og dyreste).

M og F modellerne er FullHD fra 37" og op.

Hvis du har budget til det så køb en 40" frem for 32".
Af tynor
har budget på cirka 10.000

Kan du så fortælle mig hvad forskellen på M86 og M87 er? Kan ikke finde nogle forskelle umiddelbart.
Af Joergner
Såvidt jeg ved er det:

M = Serie
8 = Generation
1-9 = Design

M-series bruger dog kun 6 og 7, der er ikke den store forskel. Jeg kunne forstille mig at det er noget lys et eller andet sted på fjernsynet.

R-serien fx, har flere forskellige designs, men det er vist bare det lille lys i bunden at fjernsynet, der ændrer farve.
Brugeravatar
Af Andromedia
Forskel på 86 og 87 er kun designet. Den ene har en alu liste under panelet.

Du kan få M serien som 40" for lige under 10.000
Af Thomas.N
Bemærk dog at M serien fra 40" og op er reflekterende som en plasma skærm. (Super Clear Panel (40"-52"))

Se anmeldelse & billeder her