Debat og råd om TV-skærme. Alt hvad der handler om køb og brug af fladskærme

Redaktører: AndreasL, Moderatorer

Af Nkaj
Så vidt jeg har forstået, så er Samsungs generationer som følgende(Ældste først):
S serien
R serien
N derien
M serien
F serien

Men hvordan er det med Sony? Hvordan er deres generationer?
Brugeravatar
Af azrael
Det har ikke noget med generationer at gøre. Der er tale om kvalitetstrin. F-serien var for øvrigt en som Samsung "opfandt" til deres første full HD model for ca. 2 år siden. Ellers har M-serien altid afspejlet Samsungs topproduktlinje.

Sonys kvalitetstrin er lidt sværere at definere, da de på de seneste har tilføjet adskillige nye modelserier. I de såkaldte "gamle dage" var der S-, V-, W- og X-serierne med S-serien som laveste trin og X-serien som højeste trin. X-serien kom faktisk til som en af de sidste i den "gamle" række.

Nu har vi ydermere fået U-, P-, T- og D-serierne. D-serien kan med lidt god vilje indordnes lige under V-serien, selvom særligt D3000-serien på nogle punkter har mere at byde på end den nyere V3500-serie.

Præcist hvor de andre modelserie skal indordnes er svært at sige, men det er i al fald under D-serien, og jeg vil vove den påstand, at U-serien rangerer lavest.

Med rimelig sikkerhed kan man dog påstå, at D-serien efterfølges af V-serien, som igen efterfølges af W-serien, med X-serien som kronende afslutning.
Af Nkaj
Okay.

Men jeg forstod ikke hvad for en Sony model serie, som var nyest.