Til diskussion og snak om computerskærme

Redaktører: AndreasL, Moderatorer

Af Chuper
Hej, og God Jul :)

Jeg er forholdsvis ny her på sitet (første post :D), men har læst en del her inde, da jeg gerne vil finde mig en ordenlig skærm til en ordenlig pris.

Jeg spiller en del computer og havde derfor bestemt mig for at jeg ville købe HP w2207, men mens jeg søgte på flere anmelselser og priser faldt jeg over en Gateway skærm. Gateway FHD2400:

http://www.gateway.com/retail/fhd2400.php
og en anmeldelse:
http://www.extremetech.com/article2/0,1 ... 739,00.asp

Jeg kunne midlertidig godt tænke mig noget feedback. Både fordi jeg ikke selv kender noget til Gateway som mærke, men også fordi at rigtig meget af den der anmeldelse ikke siger mig så meget, da jeg ikke fatter helt så meget om skærme og hvad de skal kunne.

Hvad jeg dog selv har fået ud af at læse om skærmen er at det er en rigtig god skærm som også kan anbefales til gamere, da den har muligheden for at køre 3ms refreshrate.

Håber i kan hjælpe mig, og på forhånd tak.
Brugeravatar
Af Torben Rasmussen
Som sådan kunne skærmen være udmærket til at spille på, men problemet er ikke så meget specifikationerne, som det er at finde den her i DK.

Det amerikanske marked har en del skærme som vi aldrig får at se her i Danmark. Gateway er ét af disse mærker. Så du skal desværre til USA for at få fat i skærmen (husk at den godt kan hentes til DK uden at betale told, hvis du gør det selv efter nytår).
Af Chuper
Jeg er godt klar over problemet med at få den til danmark og har også allerede skrevet til SHG, Midtdata, proshop og snakket med en mate der arbejder hos Wupti, for at se om de ville være villige til at importere en skærm for mig. Jeg vil gerne have et dansk firma til at importere den for mig, for så er jeg sikret min reklamations ret, og jeg får ikke så mange problemer hvis det er den går i stykker. Jeg ved imidlertig godt det er et "longshot", men synes det er forsøget værd, eller køber jeg enten en Samsung BW266 eller den tilsvarende 24".

ps: er du den samme Yak som på Stivan i sin tid? :P

Edit: Kommer der nye toldregler efter nytår?
Brugeravatar
Af Torben Rasmussen
Jep, samme Yak.

Ja, de nye toldregler tillader at du indfører varer for over 3000 kr. i stedet for de 1300 kr. der er grænsen i dag.