Debat og råd om TV-skærme. Alt hvad der handler om køb og brug af fladskærme

Redaktører: AndreasL, Moderatorer

Af Daniel2th
Hej,

Jeg er på udkig efter et nyt TV til min stue. Jeg er flyttet til en større bolig og mit trofaste 40" Samsung UE40K5505AKXXE er blevet for lille og "crasher" til tiden man navigerer i og mellem apps. Min sofa er knap 4 meter fra TV'et, og så kommer der en del sollys ind fra et stort vinduesparti. Jeg bruger det udelukkende til streaming via HBO, VIAPLAY, Netflix og Chromecast.

Jeg er totalt nybegynder udi valg af TV, men faldt over denne side og det virkede som det rigtige sted at spørge :)

Jeg kunne godt tænke mig Samsung, 55" og at bruge ikke mere end 6.500 kr. Hvad skal man vælge?

Jeg kiggede på et Samsung Q95T til 6.200 kr. Designet tiltaler mig, jeg læste positive anmeldelser og fordi min kæreste gerne vil slippe for soundbars o.l. tiltaler det mig at lyden (måske?) er bedre end nogle af de mindre modeller.

I Elgiganten anbefalede personalet i stedet at vælge et Samsung Q68A til 6.500 kr. fordi modellen er et år nyere og angiveligt mere fremtidssikret foruden ellers at have de samme karakteristika som Q95T. Er det rigtigt?

Skal jeg købe en af ovenstående modeller eller en helt tredje og hvorfor?

På forhånd tak for jeres hjælp :)
Brugeravatar
Af edinger
Du kan ligeså godt spørge din lokale slagter til råds. Sandsynligheden for, at du dér får ligeså (u)kvalificeret "vejledning" som hos Elgiganten, er temmelig stor.

Har du indledningsvis tjekket købsanbefalingerne her på siden? Det er altid et godt sted at starte :)
Af henrik.yde
For nu at svare på trådstarters spørgsmål, så er Q95T langt det bedste af de to. Du kan iøvrigt læse testen af Q95T her:
https://www.flatpanels.dk/test.php?suba ... 1594195888